Inventivi cum îi ştim, românii au găsit încă o metodă să facă bani din mai nimic. Mai exact, de pe urma rablelor care zăceau abandonate pe străduţele dintre blocuri sau prin curţile de la ţară.
De îndată ce Emil Boc a spus că voucherele sunt transmisibile, toţi cei care aveau o rablă au dat fuga la Remat şi apoi… şi-au scos tichetele la vânzare. Preţurile cupoanelor cu care poţi obţine o reducere la o maşină nouă variază între 250 şi 350 de euro, în funcţie de nevoia de bani a celui ce vinde.
Astfel, cumpărând trei tichete cu un preţ mediu de 300 de euro, poţi face o economie de circa 7.000 de lei la achiziţionarea unei maşini noi. O sumă destul de importantă, mai ales în vreme de criză. Şi cum dealerii de autoturisme s-au întrecut în oferte care mai de care mai tentante, iar guvernul a anunţat că va aloca încă 40.000 de tichete pentru programul Rabla.
În trei săptămâni de la începerea sa, au fost casate aproape tot atâtea maşini vechi cât în întreaga ediţie 2009, afacerea «Rabla mea pentru alţii» mergând ca pe roate. Posesorii de autovehicule învechite din Reşiţa au luat cu asalt centrele de colectare a maşinilor vechi încă din primele zile, dornici să scape de rablele din dotare şi să intre în posesia voucherelor care pot fi utilizate pentru achiziţionarea unei maşini noi sau care pot fi tranzacţionate.
În primele cinci zile de la demararea programului Rabla 2010, cele două centre de colectare din Reşiţa au epuizat 300 de vouchere puse la dispoziţie de Fondul Naţional de Mediu. După aşa o explozie de solicitări, judeţul a cerut suplimentarea numărului de cupoane. Şi uite aşa, pe piaţă s-a deschis deja o adevărată bursă a voucherelor.
Anca Preda