Mai exact, programul de transport public de persoane în municipiu a fost reorganizat şi a luat fiinţă şi acest serviciu subvenţionat. Care ar fi scopul? Transferarea a o parte din pierderile Prescom-ului către Primăria Reşiţa. Sau cel puţin asta rezultă din întregul proiect de hotărâre.
Dar să o luăm cu începutul.
În momentul de faţă, transportul în comun din municipiul Reşiţa este împărţit, din punct de vedere al gestionării pierderilor, în felul următor: traseele 1, 1B, 2 şi 3 la Prescom, iar traseele 4, 8, 9, 10 şi 11 la Primăria Reşiţa la serviciul public subvenţionat de transport persoane. Conform documentelor Prescom, din punct de vedere financiar situaţia actuală generează minusuri de 632.000 de lei la Prescom şi 372.000 de lei la Primăria Reşiţa.
Însă, noul proiect vine să modifice situaţia actuală. Cum altfel decât trecând o parte din pierderi dintr-o parte în alta. De fapt, hotărârea prevede transferarea traseelor 2 şi 3 la serviciul public subvenţionat de transport persoane. Altfel spus, de acum înainte Primăria Reşiţa va suporta toate costurile acestor trasee, iar Prescom-ul va fi nevoit să gestioneze din punct de vedere financiar doar circulaţia tramvaielor.
Dar, pentru a veni în sprijinul administraţiei locale, conducerea Prescom-ului a venit şi cu un plan de reorganizare care ar trebui să revoluţioneze transportul de călători din municipiu şi să reducă subvenţia, sau mai bine spus pierderea, cu valoarea de 20%. Ştiind că în momentul de faţă valoarea subvenţiilor pentru traseele 2 şi 3 este de 424.000 de lei, în urma reorganizării rezultă o economie „fabuloasă“ în valoare de 84.800 de lei. Şi iată cum, Primăria se îndatorează din nou.
Doina Rolea
[email protected]