Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Caraş-Severin dă startul primei runde de subvenţii de anul acesta pentru angajatorii care îşi califică personalul propriu. Într-o primă fază este vorba despre o selecţie a angajatorilor care organizează, în baza planului anual de formare profesională, programe de calificare sau de iniţiere pentru proprii angajaţi. Aceste programe trebuie să fie derulate de către furnizori de servicii de pregătire profesională autorizaţi.
AJOFM suportă, din fondul de şomaj, o sumă reprezentând 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesională organizate pentru un număr de cel mult 20% din personalul angajat. Această facilitate se acordă angajatorilor pentru derularea unui singur program de formare profesională în decursul unui an.
După ce primesc subvenţia, angajatorii sunt obligaţi să menţină raporturile de serviciu cu persoanele participante la programul de pregătire profesională pentru care s-au dat banii, pe o durată de cel puţin un an. Dacă respectivele persoane sunt concediate înaintea acestui termen, angajatorii vor fi obligaţi să restituie, în totalitate, la AJOFM, subvenţia acordată pentru fiecare persoană, la care se aplică dobânda de referinţă a Băncii Naţionale a României, în vigoare la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu. Totodată, respectivii angajatori nu mai pot beneficia de acordarea acestei facilităţi pe o perioadă de doi ani de la data încetării raporturilor de serviciu cu persoanele pentru care a fost plătită subvenţia.
Angajatorii interesaţi de calificarea personalului propriu cu finanţare de la stat pot obţine informaţii suplimentare la tel. 0255/221015. Documentaţia necesară pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor se poate obţine de la secretariatul AJOFM Caraş-Severin. Termenul limită pentru depunerea dosarelor de înscriere este data de 17 mai, selecţia urmând să se deruleze în 24 mai.
Antoniu Mocanu