REȘIȚA – Unul dintre cele mai mari proiecte de modernizare a infrastructurii din Reșița, din ultimele trei decenii, a fost finalizat. Noul drum care traversează fosta zonă industrială Mociur și conectează cartierul Govândari cu Centrul Civic este acum deschis traficului!
Proiectul, finanțat prin Programul „Anghel Saligny“, are o valoare de aproximativ 63 de milioane de lei și a fost dus la îndeplinire de compania Strabag. „A fost o lucrare destul de complicată, cu trei sau chiar patru poduri, dacă luăm în considerare și podul Y. Cel mai dificil dintre ele a fost cel din fața de la Timeea, unde terenul instabil a necesitat intervenții speciale. Noua infrastructură rutieră include patru benzi pe majoritatea traseului, piste pentru biciclete, trotuare moderne, iluminat public nou și mai multe sensuri giratorii. Drumul are o lungime de aproximativ 2 kilometri și reprezintă o etapă esențială pentru dezvoltarea zonei Mociur.“, a declarat Ioan Popa, primarul municipiului.
Finalizarea acestui drum nu este doar un proiect de infrastructură, ci un pas strategic în reconversia fostei zone industriale Mociur. „Pe acest teren, care se întinde peste 60 de hectare, sunt prevăzute investiții majore: un nou spital județean, proiect depus la ADR Vest și aflat în faza de evaluare; un campus universitar dual, investiție de 20 de milioane de euro, pentru care lucrările vor începe în curând și un ansamblu comercial și rezidențial, dezvoltat de compania franceză Ceetrus/Immochan, ce va include un mall, un centru cash & carry pentru bricolaj, un Aqualand și 1.500 de apartamente. Aceste proiecte depindeau de realizarea infrastructurii rutiere, iar noul drum deschide calea pentru implementarea lor. În plus, dezvoltatorul Immochan a investit 4 milioane de euro în rețelele de utilități (apă, canalizare, gaz, curent), care au fost ulterior preluate de municipalitate.“, a adăugat edilul.
Richard Mihai, directorul tehnic al Strabag, a evidențiat dificultățile întâmpinate în teren: „Zona industrială a avut multe structuri din beton și fundații vechi, ceea ce a îngreunat execuția. În plus, am descoperit catacombe și infiltrații din fostele hale, care au încetinit lucrările la început. Cu toate acestea, ne-am mobilizat, am adus mai multe utilaje și am reușit să finalizăm în termen.“ Echipa de ingineri a fost formată atât din specialiști cu experiență, cât și din tineri absolvenți, ceea ce a contribuit la dinamica și eficiența proiectului.
Primăria Reșița va continua investițiile în infrastructură, urmând să reabiliteze, în regie proprie, porțiunea de drum din piatră cubică ce leagă noul traseu de strada G.A. Petculescu. Lucrările vor începe în aprilie și se estimează că vor fi finalizate până la sfârșitul lunii iulie. Finalizarea acestui proiect marchează un moment important pentru dezvoltarea urbană a Reșiței, oferind un nou impuls economic și facilitând accesul către viitoarele investiții din zonă.
JCS-Denis Dutca
6 Comentarii
Nu s-a băgat și PDSul în ecuație ca să-și aroge meritele pentru realizare ?
Oricâți carcotasi ar fi, Reșița s-a schimbat radical in bine. Intrarea in oraș, cu tramvai modern, estetizarea blocurilor, noul drum din Govandari înspre Centrul Civic, sunt realizări de necontestat. Bravo, domnule Primar. Schimbarea Caii Timișoarei arată superb. Mă simt mult mai falos acum când sunt intrebat “de unde sunt”. Chiar îmi place să raspund:”Din Reșița”. Chiar am motive.
superba calea timisoarei cu pomii uscati de pe mijlocul drumului, plantati la fel de des ca rosiile din gradina, cu portiunea de trotuar neterminata peste paraul de langa dedeman, etc
Într-adevăr este o schimbare radicala a Municipiului Resita.Felicitari domnului primar dar sa mai faceți ceva investiții și în infrastructura cartierelor aparținând de Resita, exemplu Terova. Multumim domnului primar și Primăriei Resita.
Un hectar are latura de 100 de metri.40 ha vreo 4 km.Sa zicem 5 km si 4 poduri cu 12 milioane de euro.Cam mult.
Mai nene, ce matematica stii tu? Un patrat cu latura de 4 km cuprinde 1600 de hectare, nu 40! Las-o jos ca macane!