BERZASCA – „Este pentru prima dată când cineva se gândește la acest tip de investiție în Caraș-Severin!“ Asta declară Petru Furdui, primarul comunei Berzasca despre Portul Drencova, situat pe Clisura Dunării, care va fi modernizat și transformat într-un port turistic și de agrement!
Proiectul este susținut de Ministerul Transporturilor, Consiliul Județean Caraș-Severin și administrația locală. „Ministerul Transporturilor, prin grija ministrului Sorin Grindeanu, a avut ideea de a demara procedura de predare a portului Drencova către Administrația Porturilor Dunării Fluviale (APDF) Giurgiu. Împreună cu președintele Consiliului Județean, Silviu Hurduzeu, am reușit să convenim asupra realizării unui proiect pentru modernizarea acestui port și transformarea lui într-un obiectiv turistic.“, a declarat Petru Furdui.
Portul Drencova nu mai este operațional de aproape 30 de ani. „Din 1995 portul nu mai este funcțional și nu mai este operabil. Acum, cineva s-a gândit să pună în mișcare un proiect care să ofere o speranță pentru dezvoltarea turismului în Clisura Dunării.“, a subliniat Furdui. Proiectul presupune atât modernizarea infrastructurii existente pentru navele de croazieră, cât și crearea unui port de agrement destinat iahturilor, bărcilor cu motor și altor ambarcațiuni turistice. „Ne dorim un port care să ofere adăpost împotriva intemperiilor, valurilor, vântului și ghețurilor, astfel încât să devină un punct de referință pentru turismul din zonă.“, a explicat primarul.
Investiția va fi realizată printr-un parteneriat între Primăria Berzasca și APDF Giurgiu, iar finanțarea va veni prin Programul Operațional Transport, gestionat de Ministerul Transporturilor. „În prezent, proiectul se află în faza de studiu de fezabilitate, termenul limită pentru completarea studiului de fezabilitate este până la sfârșitul anului 2025, dar cel mai probabil o să fie gata până în vară. Lucrările o să înceapă imediat după ce este finalizat studiul.“, a susținut edilul de la Berzasca.
Unul dintre principalele obiective ale proiectului este atragerea turiștilor care tranzitează Clisura Dunării. „În prezent, avem în jur de 2.400 de turiști care trec anual cu vase de croazieră prin zonă, dar niciunul nu oprește la noi.“, a explicat primarul. „Pentru ca acești turiști să se oprească, avem nevoie de un port modern, cu toate facilitățile necesare. Atunci noi avem nevoie de un port care să fie într-adevăr cu toată infrastructura de care are nevoie și cu facilitățile turistice, care pot fi oferite acestora dacă au oprit. Și atunci trebuie legat cu infrastructura turistică Semenic, Semeringul Bănățean, Muntele Mic, Țarcu, cu tot ceea ce este. Cu morile de apă de la Rudăria, cu Cheile Nerei.“, a adăugat Furdui.
Primarul comunei Berzasca subliniază că modernizarea portului Drencova este o premieră pentru județ. „Este pentru prima dată când cineva se gândește la un astfel de proiect în Caraș-Severin. Acest port poate schimba complet dinamica turismului din regiune. Fără Sorin Grindeanu şi Silviu Hurduzeu acest proiect nu s-ar fi realizat.“, a afirmat Furdui.
Drencova a fost un mic port dunărean, important în perioada administrației austro-ungare, dar și în perioada interbelică și cea comunistă. Portul s-a dezvoltat odată cu inaugurarea căii ferate înguste de pe Valea Berzasca. Mocănița transporta masa lemnoasă din pădurile Banatul în port, acolo unde era încărcată pe vapoare. Astăzi, nici calea ferată și nici portul nu mai există. Important e că va exista!
JCS-Denis Dutca
2 Comentarii
Doar un port nu rezolva problema turiștilor pe Clisura Dunării, zona județului CS. Dacă se face un proiect integrat, cu soluții de transport terestru, cazare, petrecere timp liber pentru turiști, atracții zonale, abia atunci se poate vorbi de turism… De rest sunt doar imnuri adresate sfinților pesedisti Sorin &Silvică…nașu’ știe!
Felicitări! Oricum, ar trebui identificați cei care sub pretextul netulburării “namolului”, lintiței și bursucilor se opun cu o tenacitate incredibilă punerii în valoare a “celui mai mare și mai armonios bazin hidrografic al Europei”, în primul rând prin reducerea navigabilității Dunării și ne(re)navigabilizarea măcar a unuia din râurile componente!