Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Se combină viteza, neacordarea priorității și nerespectarea distanței în mers cu indisciplina pietonală și cu alte preocupări de natură a distrage atenția!

Vorbim, mai precis, despre principalele cauze generatoare de accidente rutiere, al căror număr a ajuns de la începutul anului, la noi în județ, la 270. „Dintre acestea, 60 soldate cu victime s-au produs doar pe DN6, cel mai problematic tronson de drum din județ, cu 2 accidente în plus față de perioada similară a anului trecut. Acestea s-au soldat cu 9 persoane decedate (+5 față de 2023), 14 rănite grav (-5) și 80 rănite ușor (+2).“, a declarat șeful Serviciului Rutier, subcomisar Stelian Cornea.

Potrivit acestuia, dintre zonele cu un ridicat risc de producere a accidentelor, pe DN6, pot fi nominalizate în primul rând varianta ocolitoare a Caransebeșului, precum și tronsoane de drum de pe raza localităților Topleț, Mehadia, Plugova, Armeniș sau Bucoșnița.

Dintre cauzele generatoare de accidente, în general, primul loc îl ocupă viteza (neregulamentară și/sau neadaptată), pe al cărei fond s-au produs în primele 10 luni ale acestui an 49 de accidente (-12 față de aceeași perioadă a anului trecut), soldate cu 1 persoană decedată (-5 față de 2023), 9 rănite grav (-2) și 71 rănite ușor (-12). A doua cauză o reprezintă neacordarea priorității de trecere a vehiculelor, soldată cu 37 de accidente (+15 accidente) și 1 persoană decedată, 6 rănite grav și 47 rănite ușor. A treia cauză o reprezintă nerespectarea distanței între vehicule, pe fondul căreia s-au produs 36 de accidente (+6) soldate cu 1 persoană rănită grav și 51 persoane rănite ușor.

În cazul accidentelor grave situația este diferită, în condițiile în care principala cauză generatoare o reprezintă indisciplina pietonală: 8 accidente soldate cu victime (+2 față de 2023), cu 4 persoane decedate și 4 rănite grav. Dacă alte preocupări de natură a distrage atenția au stat la baza a 5 accidente (-3), cu 3 persoane decedate, 3 rănite grav și 4 rănite ușor, viteza s-a plasat în acest caz de abia pe locul 3, cu 5 accidente (-9), soldate cu 1 persoană decedată, 9 rănite grav și 6 rănite ușor. Cumulat, aceste 3 cauze au generat 47% din totalul de accidente grave înregistrate în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2024.

JCS-Walter Fleck

3 Comentarii

  1. Ex-Tinctor Reply

    Lipsa infrastructurii adecvate gen lipsa autostrazi sau drumuri proaste cu gropi nu conteaza nu? Noi sa fim sanatosi si cate un pistol radar in fiecare tufa….

    Intotdeauna soferul este “divina”

  2. Poate pana se construieste autostrada, n-ar fi rau ca macar in zonele care se cunosc ca zone critice si in care au avut loc evenimente rutiere, sa fie instalate separatoare intre sensurile de circulatie.

  3. Ar trebui ca onor polițiștii rutieri sa mai și coboare din autospeciale de care sunt foarte mândri și sa mai treacă și la dirijarea efectiva a circulației rutiere în intersecțiile aglomerate. Între polițiști și participanții la trafic s-a ridicat un zid , reprezentat de parbrizul mașinii de politie. Încercați să fiți mai apropiați de conducătorii auto și pietoni, nu numai prin amendarea acestora ci și prin prezența în trafic și activități reale de prevenire și îndrumare…și încă ceva, purtați uniforma completa, cu cascheta, ca să fiți recognoscibili în trafic …

Adaugă comentariu