ANINA – Asta susţine viceprimarul Aninei, Daniel Danu, vizavi de criticile care se aduc la adresa orașului Anina, spunând totodată că mereu a suferit când a auzit această expresie!
Iar el vrea să dovească asta prin proiectele ce reflectă eforturile administrației locale de a îmbunătăți infrastructura și calitatea vieții în orașul Anina. Cel mai ambițios proiect este acela de a transforma fosta mină din Anina în cel mai mare muzeu al mineritului din România. Danu a menționat că muzeul de minerit va mai dura ceva timp din cauza unor probleme întâmpinate. Un proiect important, început fizic în 2020, dar planificat din 2018, vizează reabilitarea clădirilor din jurul fostei Mine Anina. Din păcate, pandemia și alte probleme neprevăzute, precum aluviunile, au întârziat semnificativ lucrările. „S-a terminat finanțarea în 31 decembrie 2023 și lucrările încă nu au fost finalizate. Este în proporţie de 80% finalizat. Cererea pentru suma de 800.000 de euro a fost aprobată, urmează să semnăm contractul de finanțare pe acest proiect.“, a declarat Danu. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional, valoare totala este de 3,6 milioane de euro, iar termenul de finalizare este în 2025.
Viceprimarul a anunțat că se va demara asfaltarea a trei străzi: Cloșca, Colonia 2 și Cheile Gârliștei. De asemenea, au fost semnate contractele pentru construirea a 10 insule ecologice, destinate colectării selective a deșeurilor, o investiție de 150.000 de euro. „Anina a avut probleme cu gestionarea deșeurilor, dar din aprilie 2023 există un operator care se ocupă de colectarea și transportul deșeurilor la deponeu.“, a subliniat viceprimarul.
Un alt proiect în derulare este dotarea unităților de învățământ, pentru care s-au obținut aproape 350.000 de euro. „Acest proiect a inclus dotarea atelierelor și este în curs de implementare pentru echipamente IT și mobilier. Proiectul a fost bine primit, fiind singurul care a obținut punctajul maxim la evaluare.“, a declarat edilul.
Anina derulează și un proiect pentru construirea unei piste de biciclete, care va include zone de belvedere. Deși inițial finanțarea era planificată prin PNRR, fondurile s-au epuizat, iar acum se încearcă obținerea finanțării prin Programul „Anghel Saligny“. Aşadar, în Anina lucrurile se mişcă şi chiar dacă în subteran cărbunele încă mocneşte în lumea lui fără cer, la suprafaţă, trecutul minier are cer spre viitor!
JCS-Denis Dutca