Caraş-Severin, Romania

SLATINA TIMIȘ – Componenta podului funcționează invers și, în loc să-l susțină, îl trage în jos. Acesta este motivul pentru care podul nu poate fi reabilitat, fiind necesară o soluție mai costisitoare: demolarea și înlocuirea!

Dacă inițial banii pentru podul calamitat au fost foarte puțini, pagubele fiind subestimate, bugetul a fost rotunjit dar nici așa n-a fost pe placul constructorilor, care n-au venit la licitație. Șeful județului a aflat însă și care este motivul pentru care acest obiectiv este evitat, sumele necesare fiind mai mari decât orice estimare, pentru că au apărut probleme de care nu se știa.

„La Slatina Timiș, am avut nevoie să identificăm 7 milioane de lei, astea sunt sumele pe care trebuie să le plătim practic în plus față de costurile inițiale, la DJ 581, pe care-l folosim aproape de 2 ani, a declarat Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Era și timpul, trebuia să plătim, n-am avut resurse. E vorba de actualizările de preț pe Ordonanța 15 și am luat parte din bani din suma alocată la cicloturism, care iată prin contractul semnat cu PNRR-ul, banii alocați pentru studii au devenit eligibili și nu mai trebuie să-i punem de la noi. Și am luat 2 milioane de la podul de la Slatina Timiș, pentru simplul motiv că ultima licitație (de la jumătatea lunii iulie – n.r.) s-a încheiat și nu s-a prezentat nimeni. E vorba de cea de-a 5-a licitație la care nu a venit nimeni, deși am suplimentat suma, după ce DALI-ul a fost actualizat.“

Dar ce-i pune pe fugă pe constructori? Se pare că soluția dată, de consolidare a pilei podului, nu este una bună de pus în practică. „Acolo există o temere a constructorilor, chiar m-am interesat să văd care e teama. Nu au curajul constructorii, din cauza faptului că este o tensiune în pod. Acea pilă, în loc să se sprijine podul pe ea, e prinsă prin armătură și trage în jos podul. Deci ea funcționează invers! Nu sunt fisurate grinzile, dar se pare că trebuie să mergem pe varianta a doua, de demolare completă, care înseamnă undeva la 10 milioane de lei, din care noi oricum am fi avut doar 5. Am zis că nu mai pierdem timpul, facem din nou licitația, cu clauză suspensivă, și mergem pe varianta a doua, adică demolare, înlocuire completă, cu 10 milioane de bani alocați, pe care îi vom identifica. Astăzi nu mai avem decât 3 milioane în conturi!“, a încheiat șeful județului.

JCS-A.M.