Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Cristian Ștefănescu estimează că circulația în zonă se va redeschide la finele lunii mai. Estimare pe care nu o putem ignora, întrucât aparține directorului de proiect al tramvaiului reșițean!

„În Govândari, față de ce s-a stabilit inițial, avem în plus de amenajat canalizarea pluvială pe ambele părți. Estimăm c-o vom termina până pe 15 aprilie. Tot atunci, sensul de mers în jos ar trebui să aibă montate stațiile și firul de contact și ar trebui să facem pregătirile pentru carosabil. Spre finalul lunii mai estimăm să redeschidem circulația!”, a declarat Ștefănescu. Din aceeași sursă reținem că, simultan, se va lucra dinspre Muncitoresc spre centru, urmând ca porțiunea de aproximativ 1,5 km a zonei centrale să fie abordată ultima.

Ștefănescu s-a referit și la lucrările care au loc pe Calea Timișoarei. Acolo sunt gata aproape 2 km de canalizare din totalul de 2,5 km, porțiunea de la Mol până la calea ferată a fost impermeabilizată, iar Electroechipament mai are de introdus aproximativ 1 km de tubulatură. Stadiul actual al lucrărilor îi dă motive de optimism lui Cristian Șefănescu că lucrările vor fi gata la termen, adică finalul lunii octombrie.

Referitor la ritmul de lucru, primarul Ioan Popa a precizat că se va lucra mult mai rapid după finalizarea Govândariului. „Acolo este cuprinsă întreaga tramă stradală, care include trotuare, spații verzi, piste de biciclete, linii de rulare, carosabil, stâlpi. Tot aici, linia a fost adusă în două faze. În zona Victoria au trebuit realizate unele conexiuni noi. Canalizarea pluvială n-am avut-o în contract, dar acum trebuie adusă în lucrarea existentă. În următoarele săptămâni se vor vedea progrese. Dar de la podul de la Intim în sus, se va lucra cu viteză mult mai mare pentru că lucrurile se simplifică!”, a spus primarul, convins că beneficiile pentru cetățeni vor fi foarte mari în următorii 20-30 de ani. Recunoaște că proiectul îi dă emoții, însă Reșița este lăudată în țară pentru curajul de a face acest proiect. Reșița, Brașov și Constanța au abandonat tramvaiul, dar doar Reșița reintroduce transportul cu material rulant.

Din declarația sa mai reținem că în Govândari se va circula pe două benzi pe sens, cu stațiile de tramvai între linii. De la Intim, o bandă va fi dedicată transportului în comun, urgențelor și intervențiilor, una singură fiind deschisă pentru automobile. „Între cele două benzi, va fi o bordură oblică de circa 3 cm. Se va putea trece de pe o bandă pe alta, dar va fi interzisă circulația automobilelor pe banda de tramvai, fiindcă a fost o condiție impusă de finanțator pe o perioadă de cinci ani. Pe 30 martie vom anunța câștigătorul, dintre PORR și Strabag, pentru breteaua din Mociur care va avea patru benzi. Sigur traficul se va muta de la sine când acolo va fi mall-ul, aqualandul etc. De asemenea, vom crește prețurile la parcările pentru mașinile individuale, pentru a încerca să obișnuim cetățenii cu transportul public!”, a încheiat Popa.

JCS-Ionel Ivașcu