Caraş-Severin, Romania

VEST – Comisia de evaluare desemnată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) începe de miercuri, 25 ianuarie deschiderea ofertelor privind achiziționarea a 62 de rame electrice de scurt parcurs și evaluarea acestora!

Potrivit ARF, contractul este împărțit în trei loturi, în cel de-al doilea fiind cuprinsă și ruta Arad – Timișoara – Caransebeș, alături de Brașov – Gheorgheni și Huedin – Cluj – Bistrița, cu 23 rame electrice regionale RE-R în total, destinate transportului feroviar de călători, valoarea estimată fiind cuprinsă între 1.208.571.156 lei și 1.554.592.210 lei, fără TVA. Ramele electrice de scurt parcurs achiziționate de către ARF sunt finanțate prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Transport 2021-2027.

Aceste trenuri electrice autopropulsate sunt formate din două sau mai multe vagoane cuplate permanent sau semi-permanent între ele, nu au nevoie de o locomotivă separată, cele mai multe fiind trenuri de pasageri. Pot accelera rapid, sunt mai silențioase decât automotoarele diesel și trenurile trase de locomotive și pot opera noaptea fără să deranjeze fonic.

În altă ordine de idei, dacă se cumpără rame electrice, întrebarea care se cuvine e pe ce infrastructură vor circula acestea? Pentru că nici până acum nu există un câștigător pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Caransebeș-Lugoj, acolo unde CFR nu reușește de luni bune să aleagă firma care să execute proiectarea și execuția lucrărilor, contractul fiind dorit atât de italienii de la WeBuild, favoriții CFR, cât și de francezii de la Alstom.

JCS-N.C.