REȘIȚA – Fără presiune la robinet, dar cu consum mare pe factură, plătit dintr-o pensie modestă. În scurte cuvinte, așa putem descrie pățania dnei Maria Pârvu, pensionară locuind singură în Piața Republicii la nr. 41!
În 2011, AquaCaraș a făcut racordul locuinței sale la coloana principală care-i trece pe la poartă, adică o conductă de peste 15m lungime, introdusă atunci de operatorul de apă și canal. Debitul și presiunea apei s-au dovedit numai bune pentru cititoarea noastră care nu consuma mai mult de 6 metri cubi de apă pe lună.
Din 2017 însă, apa curge cu presiune nu mai mult de un minut după ce dna Maria deschide robinetul, iar debitul e pe măsură. Dar pe factură consumul a „crescut”, în unele luni el urcând până în jurul a 50 de metri cubi. Dna Maria a plătit lună de lună, însă greu îi vine să creadă că valoarea de pe factură reflectă consumul său real, lucru care o duce cu gândul la o posibilă fisură produsă la conducta introdusă de AquaCaraș. În consecință, acum două luni s-a adresat operatorului de apă și canal. „M-a sunat cineva de la AquaCaraș și mi-a spus că reparația costă 5.200 de lei. Însă, în 2011, racordul a fost făcut de AquaCaraș. A fost deci lucrarea acestei societăți și mă întreb dacă costurile reparației nu sunt suportate tot de dumnealor”, ne-a spus cititoarea noastră a cărei pensie se ridică la 1.000 de lei.
Am semnalat aceste aspecte directorului AquaCaraș, Gheorghe Filipescu, care de asemenea ia în calcul varianta unei fisuri la conducta introdusă în 2011. Acesta a dat asigurări că o echipă a societății se va deplasa la domiciliul dnei Maria pentru a verifica situația semnalată, promițând totodată că ne va comunica rezultatele investigației la fața locului. Vom reveni cu răspunsul directorului AquaCaraș.
JCS-Ionel Ivașcu