Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Modificarea kilometrajului este o practică foarte des întâlnită. Potrivit Registrului Auto Român, în România, 3 din 4 vehicule second hand trec prin procesul de manipulare a kilometrajului înainte de a fi puse pe piață. În ultima lună, pe la RAR Caraş-Severin au trecut 775 de maşini, dintre care una singură a fost nouă!

Sub protecția anonimatului pe care îl oferă internetul, o mulțime de site-uri de anunțuri sunt inundate de ofertele celor care știu să modifice kilometrajul vehiculelor. Astfel de fraude sunt greu de detectat și cumpărătorii mașinilor „întinerite” din soft află de intervenție, de cele mai multe ori, prea târziu – după ce au dat banii și ajung în reprezentanțele RAR sau într-o stație de inspecție tehnică periodică.

Cum să faceți să nu fiți păcăliți? Cei de la RAR vă sfătuiesc să verificați vizual vehiculul și să insistați pe detalii. Volanul, maneta frânei de mână, pedala de accelerație, frâna sau ambreiajul cu urme excesive de uzură ar trebui să vă ducă cu gândul la un număr mare de kilometri parcurși de vehicul. Aceleași semne de întrebare să vi le puneți și dacă vedeți un vehicul fabricat recent și cu foarte puțini kilometri la bord, dar care nu mai are anvelopele originale sau acestea sunt uzate excesiv.

Solicitați cât mai multe acte: contractul de vânzare-cumpărare, facturi, certificatul de inspecție tehnică periodică. Verificați pe site-ul Registrului Auto Român www.rarom.ro „cazierul” vehiculului de care sunteți interesat.

Aşa cum vă spuneam, în ultima lună pe la RAR au trecut pentru inspecţia tehnică 775 de maşini, din care una singură a fost nouă, restul fiind second hand. Trebuie menţionat faptul că RAR oferă inspecţie tehnică doar pentru maşinile noi cumpărate din străinătate. Cele noi cumpărate în ţară nu trebuie să treacă pe la RAR, ele având deja certificatele de inspecţie tehnică.

JCS-N.C.