ADVERTORIAL. Puține sticle se remarcă pe raftul de băuturi, asemănător unui Campari de culoare roșie. Chiar și atunci când este turnat într-un pahar, culoarea distinctă a băuturii o face recunoscută instantaneu.
Deși au apărut câțiva concurenți pentru a contesta dominația lui Campari, atunci când vine vorba de amestecarea de cocktail-uri clasice precum Negronis și Americanos, barmanii sunt de acord: pur și simplu nu există înlocuitor pentru Campari.
Doriți să aflați mai multe despre acest aperitiv italian excelent? Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știți despre Campari.
Campari este mai în vârstă decât Italia.
În 1860, Gaspare Campari și-a fondat marca de băuturi omonimă în orașul italian Novara, la 30 de mile vest de Milano. Formarea companiei a precedat unificarea Italiei cu un deceniu.
Cocktailurile clasice și un centru comercial de referință au ajutat la popularizarea brandului.
La scurt timp după ce și-a lansat marca de băuturi, Campari a deschis un magazin de vinuri în cel mai vechi centru comercial din Italia, Galleria Vittorio Emanuele II. Situată în inima orașului Milano, la câțiva pași de Domul orașului, brandul a transformat magazinul de vinuri în barul aperitiv Camparino în 1915, oferind o gamă de aperitive și lichioruri proprietare. Niciunul nu a fost mai popular decât aperitivul său roșu, care a fost ajutat, în mare parte, de includerea sa într-o serie de cocktailuri.
Doar două dintre băuturile lui Gaspare au supraviețuit succesiunii proprietății.
Când fiii lui Camapri, Davide și Guido, au preluat controlul asupra companiei în 1920, au redus portofoliul mărcii pentru a renunța la unele dintre cele mai experimentale îmbutelieri ale lui Gaspare, reducând selecția la un singur aperitiv, Bitter Campari, și un lichior clar, dulce și amărui, Cordial Campari. Producția de Cordial a încetat în anii 1990.
Campari face parte definitiv din cocktailuri clasice.
În anii 1920, Asociația Internațională a Barmanilor a inclus două cocktailuri Campari pe lista sa de băuturi clasice, The Unforgettables. Odată cu includerea lor, Americano și Negroni au devenit două dintre puținele rețete în care un ingredient specific a fost numit printre ingrediente.
La fel de iconice sunt Negroni Sbagliato (o parte Campari, o parte vermut roșu și o parte vin spumant) și Milano-Torino, sau Mi-To, care amestecă părți egale Campari (care provine din Milano) și vermut roșu (care provine în mod tradițional din Torino).
Unele cocktail-uri Campari reprezintă unirea Italiei.
Numit după Giuseppe Maria Garibaldi, generalul italian care a contribuit la unificarea țării, Garibaldi conține Campari, sirop de trestie și suc de portocale proaspăt stors. Băutura este un simbol al unificării nordului și sudului țării, Campari reprezentând Milano și portocalele siciliene reprezentând sudul.
Campari este mult mai mult decât un aperitiv roșu amar.
Deși este cel mai bine asociat cu aperitivul roșu amar, Campari este una dintre numeroasele branduri de alcool care alcătuiesc Gruppo Campari. În prezent, grupul are birouri și unități de producție în 25 de țări din întreaga lume și cuprinde peste 50 de tipuri diferite de alcool, inclusiv Aperol, Grand Marnier, Skyy Vodka și Wild Turkey.
Arta face parte integrantă din istoria lui Campari.
Începând cu anii 1920, Campari a înrolat un număr de artiști renumiți pentru a crea afișe care promovează băutura și cocktailurile sale iconice. Printre artiști s-au numărat Ugo Mochi, Adolf Hohenstein, Marcello Nizzoli și Leonetto Cappiello, care au creat celebrul afiș „Spiritello”.
O altă piesă, „Manifest Campari”, proiectată de Bruno Munari în 1964, a coincis cu deschiderea liniei de metrou M1 din Milano. Imaginea prezintă un compozit fragmentat dintr-un număr de logo-uri Campari diferite, care au fost proiectate pentru a fi identificabile dintr-o privire sau cu viteză (de exemplu, din interiorul unor vagoane de metrou în mișcare). Grafica este acum expusă permanent la Muzeul de Artă Modernă din New York.
Campari are, de asemenea, propria sa galerie de artă.
Galleria Campari s-a deschis în 2010, anul aniversării a 150 de ani a brandului. Este situată în interiorul clădirii Liberty din Sesto San Giovanni, Milano, care a fost și prima fabrică de producție Campari.