CARAŞ-SEVERIN – Patronul firmei Atlas Marcaje Rutiere, Irinel Struţă, despre care preşedintele CJ, Romeo Dunca, susţine că a facturat 6000 de ore de muncă pentru curăţarea marginii drumului Reşiţa-Grădinari a vrut să facă câteva precizări vizavi de afirmaţiile şefului judeţului!
Irinel Struţă susţine că a încercat până acum să nu dea curs războiului mediatic pornit împotriva societății pe care o conduce. Printr-o scrisoare trimisă redacţiei se adresează direct preşedintelui Romeo Dunca şi spune că se vede nevoit să aducă la cunoștință adevărul așa cum îl vede el.
„În primul rând, Direcţia de Drumuri Judeţene a achiziționat serviciile noastre pe SEAP. Primul contract, cel din martie, a fost încheiat în urma controlului efectuat de Garda de Mediu, care a obligat Direcţia la igienizarea DJ 581 Reşiţa-Grădinari, lucrare pe care am acceptat-o deși era multă mizerie, iar volumul de muncă necesar era prea mare pentru suma de bani pe care am primit-o pe lucrare. Am pus la dispoziție poze și filmări făcute la această lucrare consilierilor domnului Dunca, dar tind să cred că nu au ajuns la dânsul. Al doilea contract, cel din iunie, a avut ca obiect întreținerea curentă a șanțurilor și acostamente. La fel, am pus la dispoziție pozele și filmările necesare consilierilor trimiși în control, cu care am fost pe teren. Al treilea contract, cel din septembrie, a avut ca obiect cosirea vegetației și lăstărișului pe acelaşi tronson, la care, de asemenea, am pus la dispoziție pozele și filmările făcute înainte și după efectuarea lucrării. Singura remarcă a domnului consilier Teodorescu a fost următoarea: «Păi îmi fac și eu o filmare și mă apuc de cosiri că aici se câștigă bani frumoși». Avem înregistrarea audio a acestei declarații și martori ce au fost prezenți la discuție. Consilierii domnului Dunca nu au fost interesați de lucrările făcute de noi sau de modalitatea de execuție a acestora. Un jurist și un fost primar din Timiș, care nu au nimic în comun cu construcția sau întreținerea de drumuri, fără a avea expertiza necesară, au verificat lucrările efectuate de noi“, susţine patronul de la Atlas Marcaje Rutiere.
Struţă mai precizează că celelalte contracte la care face referire preşedintele Consiliului Judeţean au ca obiectiv lucrări efectuate pe tronsoanele către Târnova, Dognecea, Fizeş-Doclin şi pe drumul Fârliug-Dezeşti-Scăiuş-limita judeţul Timiş: „Avem poze şi filmări. Puteți întreba locuitorii acelor comune care vă pot spune că am efectuat lucrările pe drumuri care nu au fost curățate de ani de zile și pe care se circula pe o singură bandă din cauza vegetației. Cu puțin efort, domnul preşedinte Dunca poate afla adevărul direct, nu prin acei consilieri“.
Utilaje din Finlanda, ore facturate după o reţetă din 1986
Patronul de la Atlas Marcaje Rutiere mai face precizări şi despre numărul de angajaţi, dar şi despre cum facturează manopera, la care s-a referit Romeo Dunca. „Nu aveam doi sau patru angajați în anul 2020, am avut în permanență 16 angajați, cu care am efectuat lucrările necesare. Și da, la nevoie participă inclusiv directorul dacă este nevoie să respectăm termenele, iar contabilitatea este externalizată la o societate de profil. Suntem singura societate de acest profil din județ, iar dotările noastre nu sunt tractoare U650, ci sunt utilaje multifuncționale noi din producția decembrie 2019, importate din Finlanda și mașini de marcaj rutier de mare capacitate, la fel de noi. Am lucrat în județele Timiș, Arad, Hunedoara și am fost apreciați pentru calitatea lucrărilor, dar la noi acasă suntem ponegriți de dumneavoastră ca firmă PSD-istă. Ca să discutăm și asta, poate ați fost informat că fosta conducere a Consiliului Judeţean ne-a reziliat contractul de închiriere a sediului social și ne-a evacuat din sediu. Dacă eram de-ai lor, rămâneam acolo, nu ar fi avut curajul să facă asta, dacă le-am fi plătit comision așa cum susțineți. În legătură cu orele de manoperă, vă informez, domnule preşedinte, că suprafețele le puneți dumneavoastră la ofertare și că încadrarea lucrărilor pe articole de deviz se face în conformitate cu normativele de deviz, ediția 1986, fiecare articol fiind compus dintr-o rețetă a normei care cuprinde consumurile de materiale, forța de muncă (manopera), utilajele și transportul, toate stabilite la vremea respectivă pe baza dotărilor cu tehnologia și utilajele existente la nivelul anilor 1986, pentru fiecare unitate de măsură a cantităților de lucrări. 34 de ani mai târziu am executat aceste lucrări folosindu-ne de tehnologie și mai puțin de forța brută. Ne-am încadrat astfel în toate condițiile calitative, cantitative, valorice și de încadrare în timp impuse prin documentația de atribuire. Privitor la domnul Ioan Crina, vă spun că nu este prieten cu noi, dar are tot respectul meu pentru că se zbate pentru firmele cărășene. Sper că am răspuns la toate nelămuririle dumneavoastră și că putem avea un dialog corect și obiectiv. Vă asigur că vom participa la toate licitațiile pe care Direcţia de Drumuri Judeţene le va organiza (din domeniul nostru de activitate), dumneavoastră având astfel posibilitatea să ne verificați și să constatați dacă executăm corect și calitativ lucrările“, i-a mai transmis Irinel Struţă, patronul Atlas Marcaje Rutiere, președintelui Dunca.
JCS-Nina Curiţa