REŞIŢA – La 20 de absenţe nemotivate pe semestru, elevii din învăţământul dual, profesional sau tehnologic pierd bursa. Este noua decizie a autorităţilor locale, pe toată durata pandemiei!
Aleşii locali reșițeni au luat de curând decizia modificării provizorii a criteriilor de acordare a burselor REPOP, de care beneficiază elevii din învăţământul liceal de zi, profesional şi dual. Conform metodologiei, aceste burse presupun acoperirea lunară a sumelor reprezentând cazarea şi trei mese pe zi, pentru elevii şcolarizaţi în unităţile preuniversitare de stat de pe raza judeţului Caraş-Severin.
Din discuţiile purtate de autorităţile locale cu directorii unităţilor de învăţământ care şcolarizează elevi beneficiari ai burselor REPOP, s-a constatat faptul că un număr mare de elevi a avut foarte multe absenţe în timpul activităţii online din semestrul I, în urma cărora nu ar mai trebui să beneficieze de acest sprijin care este oferit de Primăria Reşiţa.
Astfel, a fost modificat un articol, mai exact articolul 8 din metodologia de acordare a burselor, ce se referă la situaţia şcolară, şi care stipulează o nouă regulă referitoare la frecvenţă: la 20 de absenţe nemotivate/semestru, începând cu luna următoare, elevul pierde sprijinul financiar acordat prin bursa REPOP. Celelate criterii din metodologie au rămas nemodificate, iar acest criteriu va fi valabil doar pe perioada situaţiei de pandemie.
Din solicitările de cazare la internatele şcolare, s-a evidenţiat faptul că elevii doresc să participe la ore fizic, iar cei mai mulți dintre aceștia au situaţii materiale mai dificile, iar această formă de sprijin a constituit de fapt un real ajutor pentru familiile acestor copii, cu precădere pentru cei şcolarizaţi în licee tehnologice şi profesionale.
Prin susţinerea acestor burse, municipalitatea a avut intenţia de a atrage cât mai mulţi tineri din afara Reşiţei care să urmeze cursurile unei şcoli duale sau a unui liceu tehnologic, pentru a contribui astfel la diminuarea abandonului şcolar care, de cele mai multe ori, este cauzat de situaţia materială din familie. Absenteismul din activitatea şcolară din primul semestru a fost uneori motivat, din cauza imposibilităţii conectării elevilor la cursurile online (lipsa semnalului la telefon în zona de domiciliu sau acces doar de pe telefon). Un alt motiv a fost acela că, în familiile cu mai mulţi copii, a existat un singur dispozitiv electronic, de cele mai multe ori depăşit de cerinţele actuale.
JCS-Nicoleta Moraru