REŞIŢA – Sau Dumnezeu vs. psihiatrie în elucidarea tainei petrecută între zidurile mănăstirii.
Tânăra călugăriță Agnes naște un copil, ulterior găsit mort într-un cearșaf plin de sânge. A născut singură. Sau a ucis singură? Și cine e tatăl? Iată taina la care dr. Marta Livingstone caută răspuns alături de maica stareță Miriam. Aceasta din urmă susține ideea minunii divine, de care medicul psihiatru nu vrea să audă. Urmează investigații, confesiuni, hipnoză.
Agnes este nepoata stareței. S-a născut din una dintre multele „greșeli” ale sorei mai mici. Apoi mama fetei a murit nu înainte de a o duce la mănăstire. Dar mama a rămas cu Agnes. E-n mintea ei prin chinurile la care a supus-o pentru ca fata să nu devină ca ea. A fost de față și când Agnes a născut. De frică, fata și-a îmbrățișat copilul, l-a înfășurat în cearșaf și l-a vârât sub pat. Iar tatăl a fost un înger.
Minune sau delir? Știința nu poate răspunde, credința nu poate explica. Finalul piesei „Taina mănăstirii”, căci despre asta este vorba, lasă spectatorul să-și răspundă singur. Sau să aleagă între glasul propriei credinței și cel al propriei rațiunii. Iar Teatrul de Artă din Deva a adus misterul pe scena văzută ca o stradă a suspansului.