CARAȘ-SEVERIN – Cele 12 milioane de lei pentru drumuri, veniți de la Guvern, sunt deja alocați pe lucrări, suplimentarea de 20 de milioane din economii urmând să fie distribuită pe altele!
Și anul trecut șeful județului vorbea de sume istorice pentru drumurile județene, anul acesta cifrele întrecându-le pe cele de anul trecut. „Astăzi la Direcția de Drumuri Județene, bani neacoperiți de proiecte și de contracte, mai sunt 20 de milioane de lei! Lucrăm acum pe ultimul act subsecvent al contractului cadru, care, iată, s-a încheiat cu un an mai repede decât ar fi trebuit pentru că am avut bani. Și anul trecut am dat ceva din excedent. Și acum avem un alt contract cadru în desfășurare.“
Potrivit lui Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, în cursa pentru noul contract cadru s-au înscris 3 firme: „E vorba de Maxagro, de Axela și de Emiliano Vest, deci e o competiție puternică! Sperăm ca din această competiție să obținem un preț chiar mai mic decât cel obținut acum 3 ani. Dacă mecanismul licitației este sănătos – lucru la care am muncit foarte mult și cred că este sănătos –, s-ar putea să avem o surpriză plăcută ca noi să încheiem astăzi, adică anul acesta, un contract cu un preț mai mic decât cel încheiat acum 3 ani. Așa îmi doresc, nu știu. Încă nu am ajuns la financiar, suntem la tehnic și dacă vom încheia contractul ăsta cu indiferent care din cei 3 competitori, imediat vom da ordin de începere pentru parte din celelalte lucrări pe care le putem face pe acest contract având bani disponibili.“
Șeful județului a amintit de asfaltările de zilele trecute, de la Tincova, de cele de la sfârșit de martie, de la Ohaba, până la drumul național, spicuind din programul lucrărilor: „Urmează Moldovița, după care avem la Dalboșeț un drum de 900 metri, punem un covor; reparațiile în zona Poiana Mărului, Zăvoi, Voislova, reparațiile de la sensul giratoriu de la Caransebeș până sus pe Muntele Mic, pentru că în sezon s-a distrus drumul; Târnova, care va intra pe proiectul, pe contractul nou, asfaltare tot drumul de 4 kilometri și ceva, o lucrare importantă care va avea un cost destul de mare; 500 de metri la intrarea dinspre drumul național către Vârciorova; după aceea, în partea cealaltă, de la drumul național către Bolvașnița, și acolo trebuie să facem până la intrarea în sat, pentru că drumul este groaznic; va începe lucrul la Răcășdia-Vrăniuț; am semnat contractul pentru Ciudanovița-Colonie, 2 kilometri, 3,8 milioane de lei, deci față de 4,2 milioane cât a fost pe ofertă, iată că am făcut și aici o economie, deși cu DALI-ul am crezut că n-o să ne descurcăm, dar a venit cineva care a dat sub preț; cele patru tronsoane de la Lăpușnicu Mare, suntem acum cu constructorul și cu proiectantul, tot schimbăm hârtii, tot încercăm să trecem peste viciile de proiectare și practic acolo am avut o luptă grea cu proiectantul care nu a făcut treaba așa cum trebuia, deci avem și front de lucru și bani suficienți; vom da ordinul de începere la o altă stropire succesivă ca să reparăm la Vrani, acolo n-am reușit, nu s-a prezentat nimeni la licitație și n-am găsit constructor; n-am găsit constructor nici la Ciclova-Potoc, am repus pe licitație, de data aceasta pe procedură mai scurtă, doar proiectarea, ca să putem să semnăm contractele cu ministerul, facem și noi ce putem.“
Legat de Moldovița, șeful județului a explicat de ce locuitorii din zonă au mai avut de așteptat: „Am stat un pic pentru că am obținut oferte pentru șanțuri betonate, avem 7 traversări cu tuburi de beton și un covor asfaltic. Lucrarea va fi gata în 1 mai, cetățenii de la Moldovița vor putea să coboare la drumul județean, la intersecție, și să meargă către Moldova Nouă sau, în partea cealaltă, către Cărbunari. Vor putea să circule și ei, în sfârșit, după 30 de ani, civilizat. Tot acum, din banii pe care-i avem disponibili, avem cei 3 kilometri de la Gârnic înspre Padina Matei. Acolo iar avem 3 kilometri, pe care de asemenea se va turna covor asfaltic. Lucrările le vom face cu cine va câștiga contractul cadru, unul dintre cei 3: Axela, Emiliano Vest sau Maxagro, cine va da prețul cel mai mic. Sigur, noi am ofertat o sumă, cu cât e prețul mai mic, cu atât vom avea metri pătrați mai mulți. Am avut parcă anul trecut 110 lei plus TVA pe metrul pătrat, acum sper să coborâm sub 100.“
JCS-A.M.