REȘIȚA – După o pauză îndelungată și lucrări ample de modernizare, tramvaiele vor reveni în circulație în Reșița începând cu 20 decembrie!
Evenimentul marchează un moment important în implementarea proiectului de modernizare a transportului public din oraș, un proiect care a vizat nu doar achiziția de vehicule noi, ci și refacerea infrastructurii feroviare și a stațiilor. 13 este numărul noilor tramvaie care sunt parte a unui program finanțat atât din fonduri europene, cât și din bugetul local, în valoare de aproximativ 25 de milioane de euro, menit să transforme Reșița într-un oraș mai modern și mai prietenos cu mediul. Vehiculele sunt complet electrice și eficiente energetic. Fiecare tramvai are capacitatea de 92 de locuri, 28 de scaune, dintre care 4 locuri sunt rezervate pentru persoanele cu mobilitate redusă sau femei însărcinate, un loc pentru cărucior de copii şi un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii.
Reintroducerea tramvaielor marchează finalizarea unei etape cheie din proiectul de regenerare urbană, care include și reabilitarea străzilor, modernizarea spațiilor pietonale și facilități pentru bicicliști. Implementarea acestui proiect aduce și un avantaj semnificativ pentru Reșița: statutul orașului crește, ceea ce va permite administrației locale să acceseze mai multe fonduri europene pentru viitoare proiecte de dezvoltare. Autoritățile locale estimează că modernizarea transportului va contribui semnificativ la reducerea traficului auto și a poluării din oraș. Cursele oficiale vor avea loc pe 20 decembrie. Tramvaiele vor circula pe trasee bine stabilite, asigurând conectivitate între zonele-cheie ale orașului.
„Ne așteptam ca locuitorii să acceseze tramvaiul electric pentru că este economic, verde și duce la o creștere a calității vieții în oraș. Tramvaiele o să parcurgă traseul principal Kaufland -Muncitoresc în 30 de minute toată ruta. Un tramvai ar trebui să ajungă în fiecare stație din 8 în 8 minute. Tramvaiele circulă între orele 4:50-00:30. Autobuzele pe care le avem o să fie folosite pe drumurile secundare cum ar fi Bulevardul Muncii și strada Făgărașului.“ ne-a declarat Laurențiu Stanciu, director general al Transport Urban Reșița (TUR).
JCS-Denis Dutca
11 Comentarii
OK este mirobolant cu tramvaiele, ce nu a vazut Resita.
Insa treceri de pietoni/biciclisti pe promenada la intersectia cu podul de la Kaufand/Lidl/Altex si la intersectia de la podul IGO nu faceti? sau trebuie sa ne calce masinile cand traversam? Halal…
La C.E.T.Kaufland se face o mega pasarelă cu trecere de bulevard atât pentru bicicliști cât și scurtă pentru pietoni că sunt fire de curent
..sau în zona Gara De Sud direct în Centru ,nu sunt sigur,cert este că acum se proiectează și avem promisiuni.
Înainte de a demara proiectul asta administrația locală declară că durata călătoriei va fi redusă până la 25 sau chiar 20 de minute Graficele de acum sunt de 30 de minute și acum????Întreb nu dau cu parul
Sunt extrem, extrem de mici, ( ca si autobuzele electrice de altfel), 90 de locuri si 28 scaune ????? Ne suflăm în ceafă????FFFFFF putine scaune . Călătorii, majoritatea ,doresc să stea pe scaun nu în picioare. Dar suntem curioși cum vom circula. Avem rugămintea să circulați și dumneavoastră dragi reprezentanți cu ele. Sperăm să ne dea șoferii și căldură că la autobuzele electrice sunt unii șoferi pe care trebuie să-i rogi să dea . TRISTTTTTT
Tramvaie noi.. Gestiune care va fi ppe profit,, dacă primăria va avea bani de unde sa plătească,, și cei de la asistență sociala la fel, și mai ales trebuie puse camere pt ca imbecilitateavesye mare,, și este păcat de ele,,
După lupte seculare avem tramvai și autobuze electrice. Acum fiind degrevati de multitudinea de sarcini și bani cheltuiți inclusiv pe penalizări ar fi cazul să vă puneți la curent cu condițiile de trai ale Resitenilor sau o să vă canalizati energia și resursele materiale pe hub-ul turistic Semenic pentru ridicarea cifrei de afaceri că doar vine criza.
13, 13, dar cele cu roțile deja ovalizate așa au ieșit din fabrică sau sunt de la second-hand? Nu de alta, dar dacă tot bat de toată spaima, n-ar fi nicio problemă că strică șinele, numai să nu sară de pe ele și să facă vreo minune!
De ce nu pot face abonament (zile lucratoare) prin SMS ?
Functioneaza doar pentru bilete.
Tramvaiele germane de acum 15 ani erau mari, spatioase, solide, o placere sa mergi cu ele, desi erau second hand…Astea parca-s niste cutii de carton, mici, fragile, urate, calitate dubioasa, n-ai loc in ele nici sa respiri, te rogi sa nu sara de pe linie si sa ajungi intreg acasa…sigur se vor defecta foarte des. risipa de bani.
Tramvaiele turcesti nu permit accesul persoanelor pe culoarul dintre scaune . Distanta este aproximativ de 60 cm ! Doi oameni nu tot trece unul pe langa celalalt ! Am circulat astazi cu o garnitura turceasca , biletele nu puteau fi validate , cardurile nici pomeneala , iar personalul care controla tichetele de calatorie trebuia sa zboare peste calatori neavand spatiu de trecere in cealalta parte a tramvaiului ! In 50 de orase europene si 20 de capitale occidentale circula tramvaie Alstom la aceasi pret cu garniturile turcesti ! Sa platesti aproximativ 2 milioane de euro din fonduri europene pentru un tramvai turcesc neeuropean in conditiile in care si Romania produce la Arad tramvaie Evoiio si Imperio in cooperare cu germanii de la Siemens este o crima contra poporului roman si UE ale carei valori ne prefacem ca le promovam ! Cei ce au facut achizitia vor trebui sa stea multi ani dupa gratii !!!