Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Întrebarea e pusă reşiţenilor de către primărie, în contextul în care, deocamdată, acest lucru pare imposibil…Primăria Reşiţa a întreprins, luna trecută, demersurile pentru consultarea reşiţenilor interesaţi să-şi spună părerea vizavi de transportul în comun de călători, prin intermediul unui chestionar. După această etapă, deja încheiată, urma să aibă loc şi o dezbatere publică pe tema transportului în comun însă, în acest moment, planurile sunt altele.

Din cauza numărului extrem de mic al reşiţenilor care au completat chestionarele privind transportul public local de călători, termenul de completare se prelungeşte până în data de 30 septembrie, iar punctele de predare au fost sporite“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

Chestionarul poate fi găsit fie la sediul Primăriei Reşiţa, la Centrul de informare de la parter, fie on-line, pe site-ul www.primariaresita.ro, documentele completate putând fi transmise către Serviciului de Gospodărie Urbană şi Mediu (Camera 212 din palatul administrativ), Serviciul de Impozite şi Taxe (din Lunca Bârzavei), Direcţia pentru Administrare a Domeniului Public şi Privat (în zona Moroasa) sau către Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă (de la Muncitoresc).

Din nou, Primăria Reşiţa anunţă că, după colectarea chestionarelor, va fi organizată o dezbatere publică. Articolul publicat de JCS pe această temă a atras o serie de reacţii din partea cititorilor, părerile fiind însă împărţite. Astfel, dacă unii îşi doresc repunerea tramvaiului reşiţean pe şine, ca un salvator al călătorilor de atmosfera irespirabilă din autobuze, dar şi ca vehicul ecologic, alţii îşi doresc înlăturarea tuturor urmelor mijlocului de transport pe linie.

Într-un comentariu postat la articolul de pe www.caon.ro, cineva afirma: „Tramvaiele nu vor mai circula niciodată la Reşiţa, degeaba mai suspină lumea după ele. Calea de rulare a fost şi a rămas execrabilă, deja s-au scos dale pe Bulevardul Republicii, s-a furat linia de contact pe unele porţiuni… Aţi uitat ce zgomot făceau şi cât de încet mergeau fierotaniile acelea? Cum să-ţi doreşti să le vezi din nou în circulaţie, nici nu se pot compara cu actualele autobuze!“

E drept că tramvaiul mergea încet, pentru că exista o limită de viteză impusă de poliţie, tot la cererea cetăţenilor. Cât despre firele de curent, acestea au fost demontate, recent, chiar de operatorul de transport. Nu se mai vede nici urmă de ele la Podul Stavila, în Parcul Bernat Andrei, unde întorceau tramvaiele, calea de rulare fiind deja acoperită, iar pe vechiul drum de fier au fost deja puse containere gunoi. Stâlpii au mai rămas, totuşi, pe podul de la Pompieri, pentru că aceştia nu susţineau doar cablurile de curent pentru tramvaie, ci şi iluminatul public. Şi-atunci, mai are rost întrebarea dacă vrem tramvaie sau nu?

Antoniu Mocanu

5 Comments

  1.  cu cateva autobuze in plus e totul ok…tramvaiele fac zgomot distrug drumurile si sa fim seriosi daca le introducem trebuie investitii serioase pt ca starea actuala a sinelor si a tramvaielor lasa de dorit…

    •  decat renovare totala , care ar strica inca odata asfaltarea si asa …. vai de capul ei, mai bine cateva autobuze in plus, sa fie modificat programul astfel incat autobuzele sa circule mai des, si sa nu uitam de aerul conditionat fara de care vara nu rezistam !

  2.  In afara de inconvenientele prezentate mai sus, tramvaiele mai au cel putin inca un inconvenient. Sunt o sursa de strangulare a circulatiei.
    Mai ales la orele de varf cand, in statie fiind, tramvaiele aduna in urma lor convoaie de masini, care apoi nu reusesc sa le depaseasca pana la urmatoarea statie de tramvai, unde se reia procesul de adunare a masinilor in urma tramvaiului.
    Deci, autobusele cred ca sunt mult mai bune.

Adaugă comentariu