Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – Municipalitatea din Caransebeș încearcă să readucă în Banatul de Munte un simbol feroviar. Este vorba de o locomotivă cu abur fabricată la Uzinele Reșița, ce a fost repartizată Depoului Caransebeș, unde între 1960-1973 a realizat remorcarea trenurilor de marfă grele pe relația Caransebeş-Drobeta Turnu Severin.

În prezent, locomotiva se află staționată la Lugoj, iar Societatea de Administrare a Activelor Feroviare București a încheiat un contract de custodie pentru această locomotivă cu Primăria Teiuș.

Autoritățile locale din capitala gugulanilor au inițiat însă demersurile necesare, la solicitarea Asociației Feroviarilor Bănățeni, pentru ca locomotiva să fie adusă și expusă la Caransebeș, ca un reper important al tradiției feroviare din zonă, mai ales că, în prezent, în Complexul CFR Caransebeş, nu sunt locomotive cu abur.

„Dorim să expunem această locomotivă cu abur într-un scuar în zona Gării Caransebeș, pe DE 70, spre bucuria copiilor, a pensionarilor și a generațiilor următoare din județul Caraș-Severin, cât și a tuturor cetățenilor care tranzitează drumul național și european. Ar fi un simbol readus la viață al tradiției feroviare din Caransebeş și nu în ultimul rand ar reprezenta o imagine plăcută și un reper estetic ridicat în zona Gării“, a motivat primarul Marcel Vela acest demers.

Din cauză că până acum nu s-a ajuns la o înțelegere amiabilă cu administrația orașului Teiuș, municipalitatea de pe Timiș și Sebeș a anunțat Societatea de Administrare a Activelor Feroviare București că este dispusă să acopere toate costurile implicate în această operațiune, atât cele rezultate din modificarea contractului de custodie încheiat cu Primăria Teiuș, cât si eventualele costuri privind deplasarea locomotivei către Caransebeș.

Locomotiva este o variantă modernizată a locomotivelor cu abur ce au făcut parte din seria 150.1000, germane, tip DR 52 și prezintă mai multe îmbunătățiri precum distribuție interioară cu sertare mobile tip Trofinov, alimentare cu apă cu termosifon, injectoare de pacură sau sistem îmbunătățit al tirajului.

3 Comments

  1. Sper ca o sa fie o locomotiva din marmura.alfel..o sa iesim in strada ca in Istambul:)))

  2. Pe langa locomotiva cu aburi daca se aduce si uleiul restant inca inainte de Craiun 2012 ar fi bine. La un moment dat, Guvernul Ponta spunea ca vinovati sunt bulgarii care au castigat licitatia distributiei de ulei in UE, acum cine mai este vinovat ? Au trecut 9 luni de zile, si vaca fata dupa 9 luni…

  3. Primarul Vela va face din oras un muzeu al antichitatilor …..locomotive,avioane MIG21, impreuna cu locotententul in haine de sculptor Petri o adunatura mocaneasca se sculpturi in lemn,marmora ,roci lunare si lista poate continua ,de fapt din universul cultural Armenis nici nu se poate mai bine ?

Adaugă comentariu