Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Vineri, 30 martie, este ultima zi în care se mai pot înscrie cei interesaţi să devină voluntari alături de salvatori.

Conducerea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic“ al judeţului Caraş-Severin face un apel la toţi cei care doresc să desfăşoare activităţi de voluntariat alături de salvatori, să se alăture echipei de profesionişti a ISU. Este vorba despre campania de recrutare a voluntarilor în cadrul programului „Salvator din pasiune“.

„În anul 2016 a început cel mai amplu program de voluntariat derulat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, «Salvator din pasiune», a spus lt.col. Cristinel Coneru, şeful inspectoratului cărăşean, în cadrul unei conferinţe de presă. Voluntari, dornici să-şi ajute semenii, au decis să facă parte din marea familie a salvatorilor profesionişti, unde zilnic sunt la datorie pentru comunitate, riscându-şi propria viaţă pentru a salva o alta. La nivelul inspectoratului nostru, anul 2016 a adus un număr de patru voluntari, care au absolvit cursul de prim ajutor de bază. În urma desfăşurării campaniei naţionale de voluntariat din 2016 şi a analizei rezultatelor şi implicaţiilor ce decurg din aceasta, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a dispus continuarea programului de voluntariat, astfel că, în 2017, la noi în judeţ au fost înscrişi 16 voluntari, din care, 15 au absolvit cursul introductiv şi cursul de pregătire în acordarea primului ajutor de bază. Toţi cei 15 sunt voluntari activi, care participă alături de profesionişti la exerciţii, acţiuni de informare preventivă, instruiri, intervenţii. Şi anul acesta se continuă proiectul demarat anii trecuţi. Voluntarul este o persoană care ştie, poate şi vrea: ştie să ia iniţiativa şi nu aşteaptă ca lucrurile din comunitate să se îmbunătăţească de la sine; poate să acorde un pic din timpul său pentru o cauză nobilă; vrea să facă ceva în folosul comunităţii. În ce constă activitatea de voluntariat în cadrul programului «Salvator din pasiune»? După parcurgerea unor programe de pregătire derulate alături de specialişti din cadrul inspectoratului nostru, voluntarii vor participa la misiunile de intervenţie, încadraţi ca servanţi pompieri în echipajele de SMURD, respectiv echipajele de stingere. Aceştia vor putea dobândi noi competenţe, prin participarea la diferite cursuri la centrele de formare şi pregătire în descarcerare şi asistenţă medicală de urgenţă“.

Ce trebuie făcut

Col. Corina Braje, şeful Serviciului de Pregătire pentru Intervenţie şi Rezilienţa Comunităţilor, care se ocupă nemijlocit de proiectul „Salvator din pasiune“, a precizat: „Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele: vârsta trebuie să fie cuprinsă între 16 şi 65 de ani; să fie apţi din punct de vedere medical; să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiunilor cu intenţie; să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. Pe durata activităţii de voluntariat voluntarii pot participa la probele individuale ale concursurilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, timpul antrenamentului în cadrul lotului şi a susţinerii concursurilor, considerându-se ca timp de voluntariat. Odată cu acceptarea deplasării la intervenţie îşi asumă responsabilitatea de a participa la toate acţiunile pe care aceasta le impune şi de a nu înceta activitatea până la sfârşitul manevrei de forţe şi mijloace, având posibilitatea de a înceta lucrul numai cu aprobarea şefului său direct. De asemenea, aceşti voluntari sunt de patru categorii. Voluntarul I, până la parcurgerea cursului de prim ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare, poate fi încadrat ca servant II, a patra persoană pe autospeciala de prim ajutor tip B 2, şi poate desfăşura misiunile specifice în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă“.

Porţile recrutării mai sunt deschise vineri, 30 martie, între orele 8.00 şi 16.00, la sediul inspectoratului, iar analiza dosarelor a fost programată pentru perioada 1-5 aprilie. Candidaţii admişi vor fi informaţi telefonic pentru a se prezenta la sediul inspectoratului în vederea semnării contractelor de voluntariat, activitate programată între 9 şi 12 aprilie. Există însă posibilitatea ca, în funcţie de numărul celor înscrişi, perioada de depunere a dosarelor să fie prelungită.

Dosarul de candidat trebuie să cuprindă o cerere, certificatul de cazier judiciar (pentru cei care au împlinit 18 ani), copia actului de identitate, avizul psihologic cu menţiunea „pt pentru activitatea de voluntariat în cadrul IGSU“ (de la orice cabinet psihologic), act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în desfăşurare (nu se impune un nivel de studii anume), adeverinţă medicală de la medicul de familie cu menţiunea „apt pentru efort fizic“ şi acordul părinţilor, în cazul minorilor.

Adaugă comentariu