Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Doar până în 14 decembrie 2019 mai circulă trenul zilnic pe ruta Oraviţa – Anina, o cursă pe zi, după această dată mai existând doar zece la sută şanse să nu se închidă.

Oamenii au început să fie îngrijoraţi de soarta Semmeringului, în condiţiile în care din cauza nerentabilităţii cursei, până la primăvară este posibil să nu se mai mai circule pe această rută istorică. Dacă rezervările pentru varianta efectuării cursei ca tren turistic sunt prea puţine, se iau în calcul şi condiţiile meteo, iar cursa să fie anulată, chiar să nu se mai circule timp de trei sau patru luni, în acest timp infrastructura, şi-aşa fragilă, chiar trenul, respectiv vagoanele, locomotivele, să se deterioreze şi să nu mai fie funcţionale.

Nici fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a pus umărul la găsirea unei soluţii în acest sens, deşi i-a fost adresată încă din primăvară această doleanţă, care chiar nu e un moft al bănăţenilor. Cuc a pasat problema cu uşurinţă celor din subordine şi atât. Prin urmare, fiindcă ne mai desparte doar o lună de momentul critic, am solicitat un răspuns vizavi de soarta acestei curse pe linia CF Oraviţa – Anina de la CFR Călători.

Răspunsul are acelaşi argument sec, acela al nerentabilităţii cursei: „În conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, secţia de circulaţie Oraviţa – Anina este parte a infrastructurii neinteroperabile, ne răspunde printr-o adresă Florin Blăgăilă, directorul Serviciului Suport Afaceri şi Managementul Performanţei – Compartiment Planificare şi Modelare Transport din cadrul SNTFC CFR Călători- Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Timişoara. Trenurile de pe ruta Oraviţa – Anina, la actuala ediţie de mers, circulă conform mersului trenurilor valabil în perioada 9 decembrie 2018 – 14 decembrie 2019. Conform acestuia, începând din data de 1 noiembrie 2019, pe relaţia Anina – Oraviţa circulă trenul 9694 cu plecare la 13.30, în locul trenului 9696 cu plecare la 14.40. Această proiecţie a fost făcută ca urmare a reducerii substanţiale a traficului de călători după data de 1 noiembrie, cu impact asupra eficienţei acestor trenuri, nemaifiind oportună staţionarea în staţia Anina, între trenurile de dus şi întors. S-a avut în vedere faptul că segmentul de călători dedicat acestor trenuri are un caracter turistic, perioada cu afluenţă de călători fiind intervalul 1 aprilie – 31 octombrie“.

Ce se va întâmpla după intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, nu ştim, dar sunt puţine şanse, probabil zece la sută, să rămână cursa zilnică.

Alexandra Gorghiu

7 Comments

  1. Nu rezolva PNL, ca la Anina e primarul lor iar la Oravița se lauda ca tot cu ei au votat. Sau în 14 dec vor spune românește, ce vitei bătrâni am fost…

  2. tot ce am avut frumos a trebuit sa distrugem ,ultimii 30 de ani sunt”reprezenativi” pentru imaginea Ro , ori „investitori strategici” vor sa ia pe nimic alta eSplicatie nu vad……pacat !

    • Normal că trenul circulă în pierdere ! Sâmbătă 19 octombrie a.c. am circulat de la Oraviţa la Anina cu 16 elevi din Caransebeş iar trenul era ARHIPLIN ! În schimb, pe toată durata călătoriei nimeni de la CFR n-a venit prin vagoane şi nu ne-a dat bilete ! Parcă în mod voit trebuie să se demonstreze nerentabilitatea traseului… Ne-o facem cu mâna noastră ! PĂCAT …

    • Calator pe Oravita - Anina Reply

      Dar oare de ce este gol?
      A investit un leu CFR INFRASTRUTURA in acest tren? A investit CFR Calatori in promovarea acestei linii? Directia de turism a judetului Caras-Severin ce a facut pentru a promova acest obiectiv turistic de importanta nationala? Dar primariile Anina si Oravita?

      E important sa nu uitam ca este prima linie ferata montana si cea mai spectaculoasa, de pe teritoriul Romaniei.
      Va las acest video de promovare:
      https://www.youtube.com/watch?v=CQ2ChifSjxM

Adaugă comentariu