Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Asta ne spune primarul Ioan Popa, detaliind paşii pe care-i mai are de făcut tramvaiul reşiţean pentru a fi repus pe linie.

Transport Urban Reşiţa este un proiect al meu, pe care mi l-am dorit, l-am enunţat şi în campania electorală, să aduc transportul urban înapoi în Primărie, spune primarul Ioan Popa. A pornit în 23 decembrie 2017, am achiziţionat – cu o finanţare bancară de 7,4 milioane de lei – autobuze şi depoul de tramvaie. Ca să răspund şi anumitor critici, de ce autobuze second hand? Pentru că ele sunt o etapă intermediară, până când vom reuşi să reabilităm linia de cale ferată şi vom introduce noile tramvaie în oraş. A fost soluţia optimă şi cea mai puţin costisitoare pentru Primăria Reşiţa, având în vedere că beneficiem oricum, pe Mobilitate Urbană, de 25 de milioane de euro, o sumă impresionantă. Cu aceste mijloace de transport care sunt Euro 5, Euro 6, se va simţi cu siguranţă în oraş o îmbunătăţire a transportului public“.

Ca noutate, edilul a precizat că s-a reuşit încheierea unui „contract cu operatorul cu care avem parteneriatul pe telefonie şi vom avea inclusiv internet wireless pe mijloacele de transport în comun. Căldură, climă şi aşa mai departe“.

Şi dacă tot spunea că în administraţie lucrurile se mişcă mai greu decât într-o firmă, întrebat până când vom folosi autobuzele, primarul a explicat că „sunt două variante: optimistă şi pesimistă. Încerc să fac media între ele. (…) Dar optimist, la finalul lui 2020 vom avea gata linia de tramvai şi activitatea va putea demara; în varianta pesimistă – 2021 vară“.

Edilul a explicat care este stadiul actual: „S-au deschis plicurile cu caietele de sarcini pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, în valoare de circa 400-500.000 de euro şi avem un câştigător – dar suntem încă în fază de avizare cu Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, cu Finanţele, cu toţi cei care ne sunt parteneri în această comisie. Nu sunt contestaţii pe acestă fază. În mod normal, dânşii ar trebui să ne pună la dispoziţie studiul de fezabilitate în şase luni şi proiectul tehnic în opt, zece luni. Deci, la nivelul lunii septembrie 2018 vom avea proiectul tehnic şi probabil contractul semnat cu finanţatorul, cu ADR-ul, urmând ca în perioada septembrie-noiembrie 2018 să lansăm caietul de sarcini pentru execuţia tehnică. Asta înseamnă că în 2019, prin primăvară, vom avea câştigătorul, şi în perioada 2019 vară-2021 vară, cam doi ani, va fi implementat proiectul tehnic“.