Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Cel puţin asta susţinea, la ultima şedinţă, preşedintele Consiliului Judeţean, Sorin Frunzăverde.

La finele săptămânii trecute, consilierii judeţeni s-au întâlnit în şedinţă. Majoritatea proiectelor de pe ordinea de zi au vizat completarea unor comisii ce supraveghează activitatea diverselor instituţii subordonate CJ. Unul dintre proiectele importante a vizat alocarea a 9 milioane de lei pentru lucrările drumului Văliug- Slatina Timiş, tronson ce va fi finalizat în această toamnă. Prin alte două proiecte aprobate, Consiliul Judeţean s-a retras din Conferinţa Regiunilor Maritime Europene şi din Asociaţia Regiunilor Francofone.

„Nu ne-a folosit la nimic prezenţa în aceste asociaţii. Plăteam pe an, fără nicio relevanţă pentru noi, câte 1.500 de euro acestor organizaţii. Mai bine, pe banii aceştia, angajăm câţiva oameni“, spunea Sorin Frunzăverde. Tot în această şedinţă, consilierul Liubiţa Raichici şi-a dat demisia din Consiliul Judeţean, fiind considerată incompatibilă de ANI, iar locul său a fost ocupat de liberalul Toni Novăcescu. Însă, cel mai important proiect de pe ordinea de zi a fost acela prin care consilierii judeţeni au aprobat un acord pentru crearea unui fond în vederea susţinerii căii ferate Anina – Oraviţa. „Este o treabă încă preliminară, dar trebuie să avem acest acord pentru a preveni închiderea acestui obiectiv istoric, întrucât CFR nu mai poate suporta transportul pe această linie decât în proporţie mică“, după cum a explicat preşedintele CJ.

Printr-o adresă trimisă Consiliului Judeţean şi primăriilor din Anina şi Oraviţa, conducerea Regionalei CFR Timişoara anunţa că va reanaliza menţinerea liniilor ferate care nu aduc profitul scontat de societate, printre acestea numărându-se şi cea dintre Oraviţa şi Anina. În adresa respectivă se arată că „pentru secţia de circulaţie Anina-Oraviţa, datele recente reliefează un venit mediu lunar de aproximativ 3.856 de lei/lună şi cheltuieli medii lunare de aproximativ 194.256 de lei/lună, ceea ce generează o pierdere financiară lunară de 190.400 de lei/lună. Din această sumă, Ministerul Transporturilor suportă lunar 98.000 de lei. Prin urmare, CFR trebuie să reanalizeze menţinerea acestei căi ferate“. Totodată, conducerea Regionalei CFR pune în vedere celor trei autorităţi locale că există posibilitatea ca acest obiectiv să fie salvat de la închidere dacă „acestea, împreună, acordă o subvenţie de la bugetele locale de 92.500 de lei/lună“.

Administraţiile oraşelor Oraviţa şi Anina încă nu au pus în discuţie acest aspect şi este posibil nici să nu îl pună prea curând, având în vedere datoriile mare ale primăriilor celor două oraşe. Important este că administraţia judeţeană a făcut un prim pas în acest sens, preşedintele Sorin Frunzăverde dând asigurări că obiectivul istoric nu se va închide.

Aşa cum Jurnal CS a mai scris, calea ferată Anina-Oraviţa, ce a mai fost salvată de la închidere şi anul trecut, nu este promovată suficient pentru a fi atraşi cât mai mulţi turişti. Poate în viitorul apropiat, administraţiile locale implicate gândesc o strategie benefică pentru acest tronson. Cu atât mai mult cu cât, anul viitor, Semmering-ul bănăţean va aniversa un secol şi jumătate de la darea în folosinţă.

Nina Curiţa

2 Comments

  1. Dipl Ing Walter Vincze Reply

    Trebuie sa-l felicit pe Domnul Frunzaverde pentru hotarea de a nu lasa sa fie abandonata linia Oravita – Anina, care este o perla a ingineriei si o carte de vizita a Banatului Montan, sau mai bine zis un „monument” care daca s-ar lasa in paragina ar fi o crima.

  2. banatan de pusta Reply

    nu numai Frunzaverde s-a implicat dar si Liubiţa Raichici este in acest proiect.nu este un „monument” , este o minunatie a tehnologiei si ingineriei de acum un secol si jumatate. s-a nu uitam ca in acea perioada in Imperiu /actualmente parte o Romaniei , la noi aici in Banat se circula cu trenul pe vreme ce in restul Tarii Romanesti si foloseau cai si carute.

Adaugă comentariu