Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Diferite alternative de transport în comun ar putea fi dezvoltate şi modernizate pe malurile Bârzavei.

Noile oportunităţi oferite pe bani europeni închid, însă, poarta vechiului tramvai… Şi asta pentru că investiţia necesară ar depăşi cu mult maximul fondurilor disponibile pentru Reşiţa în calitate de municipiu reşedinţă de judeţ.  „Pe POR, pe Axa 4, pe Transport, putem absorbi un maxim 21 de milioane de euro, spune Ioan Crina, viceprimar al municipiului Reşiţa. Transport înseamnă şi infrastructură, şi utilaje. Ne-am gândit la tramvai, pentru că noi avem un studiu întocmit prin 2010, dar oricum investiţia totală – cu cale de rulare şi tramvaie cumpărate – ar fi fost undeva pe la vreo 40 de milioane de euro, deci nu cred că ne-am încadra. Trebuie să vedem alternativele, infrastructură, autobuze electrice, troleibuze… Avem studiul de mobilitate efectuat, va fi în discuţie publică în acest început de an, va fi necesară şi aprobarea de la Mediu, şi în funcţie de ce ne spune studiul şi de ce vom hotărâ în urma consultării publice, vom căuta să ne încadrăm pe componenta de Transport din POR 2014-2020“.

În acest context, Primăria a lansat pentru cetăţeni invitaţia de a participa la o consultare publică vizavi de Planul de mobilitate urbană durabilă pentru municipiul Reșița, care va avea loc în data de 8 ianuarie, începând cu ora 10.00, sub cupola palatului administrativ municipal, în sala de şedinţe de la parter.

„Scopul întâlnirii este acela de a discuta viziunea şi proiectele propuse pentru dezvoltarea mobilității în municipiul Reșița și de a răspunde întrebărilor participanților legate de etapele viitoare ale elaborării și implementării Planului de mobilitate urbană durabilă (PMUD). Prima versiune a Planului de Mobilitate al Municipiului Reşiţa se poate descărca de pe site-ul Primăriei, secțiunea «Anunțuri», sau se poate consulta la sediul Primăriei, Direcţia Tehnică Generală, Serviciul Gospodărie Urbană și Mediu, cu adresa Piața 1 Decembrie 1918 nr. 1A, între orele 8.00 şi 16.00, de luni până joi, respectiv între orele 8.00 şi 13.30, vineri. Informaţii privind consultarea materialului se pot primi la telefon 0255/210258 sau prin centrală, la numărul 0255/211692“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

Agenda evenimentului cuprinde prezentarea scopului consultării publice, a conceptului Planului de mobilitate urbană durabilă, a proiectului acestuia, a stadiului în care se află şi a paşilor de urmat. După consultare, urmează evaluarea strategică de mediu, aprobarea în Consiliul Local şi implementarea proiectului, consultarea acestuia şi planul de acţiune. Toate acestea vor fi discutate, vor fi aşteptate propuneri şi vor fi trase concluzii.

8 Comments

  1. Ma pufneste rasul cand citesc aberatiile acestea!Imi amintesc,absolut intamplator,de anumite idei ale cuiva,nu spui cine,legate de o gondola in locul funicularului,de autobuze ecologice si moderne,parca a si circulat unul prin oras,de o faleza pe malul Barzavei,de un aeroport nu stiu pe unde aici in apropiere?!?!Mai oameni buni,lasati aberatiile,civilizatia va ajunge la Resita cand o zbura porcul,sa fim seriosi!Un oras sinistru,care moare incet,dar sigur plus o depopulare masiva,cu mii de femei la sters posterioruri occidentale si barbati
    babby-sitteri;basca o rata a natalitatii dezastruoasa,toate acestea sunt argumente suficiente pentru a ne da seama ce „”viitor maret”” are orasul acesta uitat de timp?Calatorii europene in Resita?In Europa,da,nu in Resita!Niciodata!E gluma inceputului de an…

  2. Iara bat campii astia… Nu sunt in stare sa deconteze banii de abonamente la elevi decat dupa 3 luni cu cereri peste cereri la scoli…. Asta in timp ce in alte orase studentii si elevii au gratuitate….. Vai de capul lor!

  3. Mai bine ne-ar comunica oficial unde au disparut vechile tramvaie din depou si cum de s-a vandut calea de rulare? De ce s-a renuntat la tramvaie, in loc sa fi incercat sa acceseze fonduri pentru reconditionarea lor si refacerea liniei? Era bine macar sa fi donat tramvaiele Timisoarei, erau mult mai bune decat ce au ei acum, iar cum acolo s-au refacut sinele, acestea ar mai fi avut sansa la 20-30 ani de viata.

  4. Pai nu bagam noi transport in comun cu vehicule pe perna de aer? Vaaaaaaaai…

  5. O varianta buna pentru Resita ar fi cea din orasul german Wuppertal. Cautati pe internet, o sa vi se para interesant.

  6. Dragi cititori, daca vreti ca in continuare Resita sa prospere cum a tot prosperat de ani de zile incoace, votati PSD!!

      • Nu ca ceilalti-PNL-PDL, UNPR,PPDD- ar fi mai buni..vaisamar de Resita asta, chiar nimeni nu e in stare sa isi asume angajamentele? Chiar toti au un singur gand:FURT?!

Adaugă comentariu