Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Procedura de consultare a reşiţenilor prin intermediul unui chestionar în legătură cu transportul în comun s-a încheiat, iar rezultatele surprind prin dezinteresul manifestat de reşiţeni.

Surprind pentru că problemele transportului în comun sunt zilnic sesizate de oamenii care-l folosesc. Plângerile oamenilor sunt multe, pornind de la preţul biletelor, până la aerul greu respirabil din mijloacele de transport şi lipsa unui sistem de ventilare corespunzător, mulţi dintre ei regretând bătrânul tramvai reşiţean.

Totuşi, în pofida listei lungi a plângerilor şi a numărului mare de nemulţumiţi, doar 174 de cetăţeni şi-au exprimat, oficial, opinia în ceea ce priveşte transportul în comun. Dintre aceştia, 66 au trimis chestionarul din faţa calculatorului, în vreme ce 108 au preferat depunerea variantei clasice, pe hârtie, la primărie.

În urma centralizării rezultatelor, s-a constatat că 89 dintre reşiţeni au optat pentru păstrarea liniilor de autobuz. Cei mai mulţi dintre aceştia (64) consideră necesară achiziţionarea unor autobuze noi, cinci ar prefera troleibuze, iar patru – autobuze electrice. Printre propunerile reşiţenilor se numără scoaterea liniilor de tramvai, eliminarea taxării în mijloacele de transport, intensificarea controalelor în ceea ce priveşte legitimaţiile de călătorie, reducerea tarifelor, scăderea numărului de tichete pentru pensionari, trecerea serviciului sub autoritatea Consiliului Local Reşiţa, ca serviciu public local de transport şi eliminarea celui privat. În ceea ce priveşte reabilitarea căii de rulare a tramvaiului, 85 dintre respondenţi au bifat această variantă, sursa de finanţare propusă fiind fondurile europene. Dezbaterea publică va avea loc în perioada imediat următoare, iar propunerile cetăţenilor care au completat chestionarul vor fi supuse atenţiei Consiliului Local Reşiţa“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

Antoniu Mocanu

12 Comments

  1. Ardelean Sebastian Reply

    Si eu sunt de parere ca ar trebui modificate mai mult si aduse mijloace de transpot mai moderne:-j este irespirabil aerul din autobuze cand e aglomerat 

  2.  Domnule Stepanescu
    Aveti o crasa incultura fata de sarbatoarea din 1771 cumulata cu hotararea ferma de colectare personala din „afacerea tranvaiul”.Esti parte a Camandului si a tot ceea intruchipeaza raul pentru oras.Din nimic nimic rasare.Pacat de acest oras ca are un asemenea pastor.

  3.  Domnule primar, de vreo lună şoferii de pe autobuze au primit indicaţie să anunţe în difuzoare numele staţiei ce urmează pe traseu…Cu voci plictisite, uneori stridente, alteori greu de perceput se întrerupe muzica din fundal pentru a ni se repeta la infinit aceleaşi informaţii pe care călătorii le ştiu de o viaţă. Mi se pare inutil acest demers şi propun să renunţaţi la el, sunt prea puţini cei ce circulă pentru prima oară prin Reşiţa şi au nevoie de aceste repere…Cine are nevoie de ele le poate obţine imediat de la taxatori sau de la cei din apropiere, chiar nu are niciun rost să mai chinuiţi şoferii şi călătorii cu acest ritual de care nimeni nu are nevoie.

    •  In orice oras civilizat se practica asta. Anuntarea statiilor in mijloacele de transport este binevenita. V-ati gandit, dle Gogu, ca exista si nevazatori printre noi si ca pt ei este absolut necesar acest lucru. La fel ca si pt acele persoane, din afara localitatii, care vin aici doar pentru rezolvarea anumitor probleme? Hai sa nu ne gandim doar la noi insine!

      •  D-ra Crina, persoanele nevăzătoare sau cele care călătoresc pentru prima oară în Reşiţa sunt într-o minoritate zdrobitoare comparativ cu ceilalţi. Ce-i atat de complicat să întrebi pe cel de langă tine unde e staţia x sau y? Vor primi cu siguranţă răspuns şi vor ajunge acolo unde doresc. Aş fi de acord cu acest procedeu dacă numărul turiştilor ar fi important, sau dacă am locui într-un oraş atat de mare încat ar fi coplicat si pentru localnici să se descurce. Nu este cazul însă cu micul nostru sătuc cu 2 case, 3 blocuri şi cateva statii pe care le stie toată lumea.

  4.  Eu cred ca ar trebui scoase liniile de tramvai.
    Nu mai au nici un rost, doar incurca.
    Daca ar fi asfaltata toata calea de julare si ar disparea dalele de beton si sinele ar fi mult mai sigur pentru participantii la trafic.

  5.  Pentru ca nu primarul este vinovat de orice se intampla in primarie!Mai sunt unii care ascund primarului unele adevaruri care nu le convin sau nu le slujesc intereselor pentru care capata ceva.Dovada este emailul de mai jos,trimis primariei in luna iunie 2009!Merita totusi un raspuns?

    O veche legendă indiană este sculptata în statuile a trei maimuţe:una cu lăbuţele la ochi,una cu lăbuţele la urechi şi una cu lăbuţele pe gură învăţându-ne că:

    „ Cine nu vede,nu aude şi tace trăieşte o mie de ani în pace”

    Aceste învăţăminte sunt foarte bune dar mi-am zis că de scris totuşi se poate….fără să risc să trăiesc o mie de ani.

    1.Grădina zoologică.

    Amplasarea acestui parc de animale în Parcul Iosefini nu este normala,ca şi extinderea lui pe acelaşi amplasament deoarece:
    – nu există reţea de canalizare
    – în zona sunt conducte magistrala de apă şi gaze naturale care pot fi deteriorate de apele de infiltraţie poluate
    – din cauza amplasamentului numărul de vizitatori foarte redus
    – spaţiul nu permite creerea de condiţii de expunere,vizitare şi îngrijire a animalelor la nivelul cât de cât minim impus de standarele actuale. Să ştiţi că în anii *60 când s-au mutat animalele din curtea Liceului Mixt nr.1 am săpat şi eu pe lângă alţi colegi la construcţia noii grădini zoologice iar prof.Crişan,după câte îmi aduc aminte s-a opus la construirea grădinii pe acest amplasament. Dar asta este istorie. Ce nu uităm sunt bătăturile din palme…
    Propunere:
    – mutarea parcului cu animale în zona Lunca Bârzavei pe malurile pârâului Găvândari,paralel cu linia cf Reşiţa-Caransebeş.
    – retrocedare clădirii şi terenului grădiniţei existente pe str.Parcului Asociaţiei Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi,proprietarii de drept-fostul restaurant Vânătorul , înainte de naţionalizare
    – construirea în zonă a unei grădiniţe cu adevărat moderne,vis-a-vis de Şcoala de Beton,intersecţia dintre str.Castanilor şi str.Parcului unde a fost odată o grădiniţă;
    – cedarea unui club de tenis,de NordikWalking sau unei alte asociaţii sau fundaţii sub patronajul Primăriei a clădirii administraţiei grădinii zoo şi a celor două terenuri de tenis reamenanjate,cel puţin ca înainte de distrugerea lor.

    2.Tramvai

    Nu interesează să găsim vinovaţi că tot nu vor fi pedepsiţi.
    După cât îmi aduc aminte,în proiectul tramvaiului,DN care face legătura dintre zona triaj pe sub pasaj spre Timişoara trebuia reconstruit la o cota ce urma să asigure un gabarit cu un coeficient de siguranţă,ceea ce nu s-a făcut,având ca urmare problemele ce le cunoaşteţi.

    Pasajul de la podul Stavila nu este terminat,nefiind finalizate unele lucrări pentru siguranţa circulaţiei pietonale inclusiv scări de acces.S-a făcut ceva de fostul IOIL dar a ajuns la fier vechi…
    În proiectul de devieri reţele au fost prevăzute prize de potenţial şi o seama de lucrări de protecţie catodică a construcţiilor subterane,nu cred că s-au făcut,poate nu le-am văzut eu,mai greşeşte omul…

    3.Gunoi

    Având în vedere existenţa aşa ziselor „rampe„cu containere pentru gunoi sau altor locuri unde sunt recipienţi pentru gunoi,de unde „căutătorii de comori”au grijă să-l
    împrăştie,consider că ar fi necesar la încheierea contractelor de servicii pentru ridicarea gunoiului,fiecare asociaţie de locatori să asigure securitatea acestora. Există însă firme care nici măcar nu au recipienti pentru colectarea gunoiului deşi au contracte şi avize de mediu.

    4.Denumire străzi

    Ştiu că costă schimbarea unor denumiri de străzi. Dar cred că Istoria merită aceste cheltuieli. O hartă cu vechea Reşiţă ar fi de folos,o are cineva din primărie de la mine(d-l Hotnogu)

    5.Turism ecologic

    Cred că zona Lacului Secu ar trebui transformată într-o zonă de protecţie ecologică cu acces limitat şi dotare edilitară corespunzătoare. La aceasta ar trebui interesaţi şi proprietarii terenurilor riverane lacului .Dar înainte de toate este necesară constituirea unui colectiv de specialişti care să facă un studiu de impact şi să elaboreze tema de proiectare.

    5.Vama

    Nu ştiu cine a avizat amplasarea vămii Reşiţa,dar de data asta ar trebui găsiţi şi …
    Consider necesar a se construi un alt sediu pentru Vama Reşiţa undeva pe centura ocolitoare chiar şi la renumitul Km.7,cu toate dotările necesare inclusiv hotel şi restaurant,hangare,depozite ect.Cu alte cuvinte condiţii de muncă nu doar simple birouri.
    Nu cred că pentru vechea clădire a vămii nu se poate găsi o utilizare,dar mai ales,se va reduce circulaţia vehiculelor de tip TIR ce terorizează în prezent circulaţia în oraş.

    6.Circulaţie

    Nu ştiu dacă în ultimii 25 de ani s-a făcut un studiu de circulaţie pentru Reşiţa dar pentru a se descongestiona cel puţin parţial circulaţia în oraş ar trebui realizată o şosea de legătură cu platforma fostei UCC-Aglomerator prin str.G.A Petculescu. Mai ieftin ar fi dacă s-ar permite circulaţi prin UCMR Mociur,dar acolo este proprietate privată. Nu mă supăr dacă alţii au alte idei pe această temă. Pe vremuri era un drum strategic numit „autoweg” de către localnici,în prezent abandonat. Pe vremuri era un drum ce realiza legătura din zona Şcoala de Beton şi drumul Târnovei prin parcul Iosefini. În prezent desfinţat.Se discuta,atunci când s-a gândit pasajul de la Podul Stavila,construirea unui drum de legătură între str.Teilor( pe lângă fosta baie comunală şi str.Bârzavei.Nu am auzit să se finalizat măcar ca studiu de fezabilitate. De importanţa acestei construcţii nu cred că „rămâne în discuţie”.

    7.Bârzava

    Excelent că se face curăţenie şi se repară malurile.
    Aproape de albie,pe malul stâng în amonte de podul de la Cultural sunt nişte chituci pentru o reţea de termoficare. Ar trebui scoşi de acolo că nu mai ajută la nimic,UCMR şi TMK au sistemele proprii de alimentare cu căldură. Trebuiau demolaţi încă din 1976.
    Tot pe acelaşi mal al Bârzavei este o reţea de apă fierbinte,care ar trebui redimensionată
    la consumul real de căldură din zonă.În urma redimensionării ar rezulta un diametru mai mic şi s-ar reduce unele costuri.

    8.Gara+Muzeul de Locomotive

    Am citit undeva că se intenţionează a se construi în incinta actualului muzeu de locomo-tive şi o gară veche aşa ca gara veche Reşiţa Sud.. Nu credeţi că ar fi mai interesantă mutarea locomotivelor lângă gara veche şi construirea pe malul stâng al Bârzavei a unei gari noi ,moderne,acoperite cu peroane şi pentru bătrâni sau mai puţin înalţi.(Fără aluzie că Dl.H.Ieremia a avut plăcerea de a avea un picior în ghips!).Mai ales că după redimensionarea conductelor de pe mal nu cred că vor mai fi alte probleme în afară de bani!(vezi UE)

    9.Sănătate

    Staţionarul III- contagioase este o adevărată „bombă de sănătate „.instalaţiile sanitare vechi şi mai grav:canalizarea deversează în canalul Eruga fără dezinfectare.
    Nu spun mai mult că …vezi proverbul indian.
    . Mutarea lui în altă locaţie ,chiar şi pe deal în fosta unitate militară de rachete este obligatorie.După 89 mă gândem chiar la fostul hotel al partidului din Moroasa,dar acolo este acum altceva…

    10.O perspectivă

    S-a făcut în urmă cu câţiva ani un studiu privind alimentarea cu gaze a cartierelor Secu,Cuptoare şi Doman. Exista perspectiva ca măcar cartierul Doman să devină cartier rezidenţial. Păcat că această idee nu s-a finalizat,mai ales că nu a fost ideea mea.

    NOTĂ : Nu sunt zece porunci s-au idei trăsnite,pot fi citite sau nu dar cel puţin nu sunt văzute,auzite sau vorbite,sunt aruncate la coş…

    Ov.Anichiti
    (pensionar din Reşiţa)

    •  Domnule mie imi face impresia ca nu prea esti pe treaba ta. Cum sa te pui sa scrii mai dita e-mail-ul cand bine stii ca nu o sa il citeasca niciodata domnu’ primar, iar in cazul in care il citeste sigur va tine cont de el…plin de nebuni pe lumea asta ce sa mai….

  6.  vrem tramvaele inapoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,in autobuzele astea curg apele pe noi,aerul conditionat merge doar in fata la sofer,,,,,,,,,,si in primul rand autobuzele incurca circulatia

  7.  Tramvaiele nu vor mai circula niciodată la Reşiţa, degeaba mai suspină lumea după ele. Calea de rulare a fost şi a rămas execrabilă, deja s-au scos dale pe B-dul Republicii, s-a furat linia de contact pe unele porţiuni…Aţi uitat ce zgomot făceau şi cat de încet mergeau fierotaniile acelea? Cum să-ţi doreşti să le vezi din nou în circulaţie, nici nu se pot compara cu actualele autobuze! În privinţa celor 10 propuneri ale domnului cu mailul, ca simplu cetăţean aş fi de acord doar cu punctul 9, celelalte mi se par total nepotrivite. Ar fi culmea să ne punem acum să mutăm parcul de locomotive unde doriţi dvs., ce să mai zic de sărmanele animale! După ce că-s bolnave cu nervii fiind condamnate să stea la închisoare pe doar cativa metri pătrati vreţi să le duceţi să se prăjească langă linia ferată în Govandari unde nu-i nici umbră, nici spaţiul potrivit pentru o grădină zoo. Cine-i interesat de trecutul Reşitei e liber să-l studieze şi să-l aprofundeze, dar lăsaţi numele străzilor aşa cum sunt, nu mai puneţi oamenii pe drumuri să-şi piardă timp şi bani cu schimbatul documentelor, doar de dragul istoriei!

  8. Sunt 38 de grade afara cand cobor din ele parca ies din sauna , astea s autobuze pt. un municipiu ca Resita? pffffff suntem in UE doar cu numele atat , prefer tramvaiele decat acele atobuze , fiecare cu parerea lui .Nici n ai loc sa te misti pe culoar in ele.

Adaugă comentariu