Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Circulaţia prin municipiu pune probleme, unele de logică, până şi şoferilor experimentaţi.

Agenţii Poliţiei Rutiere spun deseori, oarecum în glumă, că dacă ar scoate pentru câteva zile semnele de circulaţie existente s-ar găsi foarte puţini şoferi reşiţeni care să observe acest lucru şi că traficul rutier s-ar desfăşura ca şi până atunci. Pentru amplasarea fiecărui indicator se convoacă organismul specializat, Comisia de circulaţie, care propune şi dispune montarea acestora în conformitate cu legile în vigoare şi potrivit caracteristicilor zonei.

„Sunt două modalităţi pentru stabilirea unor indicatoare: fie prin Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei, fie la iniţiativa administraţiei, fie a Poliţiei. Avem zone «grele» în Reşiţa, unde chiar am repetat indicatoare, pentru a nu trece neobservate de către şoferi sau pentru a spori vizibilitatea acestora. Există intenţii pentru a restricţiona viteza autovehiculelor de transport marfă la 40 km/h. Un «mit urban» este faptul că intersecţia de la capătul podului de la intrarea în Govândari este sens giratoriu, când de fapt este o intersecţie semnalizată, ducând în eroare configuraţia. Un plan pentru sens giratoriu ar fi fost intersecţia din zona centrală, în apropierea hotelului Rogge, dar, deocamdată, este imposibil de realizat din cauza liniilor de tramvai. Alte locuri ce pun probleme, dar din ce în ce mai puţine, sunt în zona străzii Făgăraşului, la intrarea în oraş dinspre Câlnic şi altele”, ne-a declarat comisarul Traian Dragomir, şeful Biroului Rutier din cadrul Poliţiei Reşiţa.

Acesta a amintit despre discuţii aprinse iniţiate de limitatoarele de viteză, ce împiedică celebrele curse de maşini între amatorii de viteză, dar a anunţat şi montarea a câtorva sute de indicatoare, precum şi alte reabilitări.

Flavius Rotariu