Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – În cea de-a patra zi a festivalului naţional de teatru de la Reşiţa s-au pus în scenă spectacolele „Cinci ore cu Mario“, şi „Dacă ăla e cu aia, ai‘a lui cu cine-o fi?“.

În prima parte a serii de miercuri, spectatorii au urmărit o adaptare după cartea romancierului spaniol Miguel Delibes „Cinci ore cu Mario“, dramatizare realizată după luni întregi de muncă de regizoarea Mariana Cămărăşan şi actriţa Florina Gleznea. De fapt, piesa este monologul unei fiinţe haotice, care se foloseşte de priveghiul soţului ei pentru a medita asupra căsniciei sale, cu bune şi rele. Pe parcursul spectacolului, care a durat o oră şi 20 de minute, Florina Gleznea, care joacă rolul văduvei Carmen, îşi dovedeşte talentul actoricesc. Tânăra actriţă trece de la agonie la extaz – plânge, râde, ţipă, jeleşte – reuşind în acelaşi timp să creeze momente comice în sală. Lupta interioară şi zbuciumul sufletesc prin care aceasta trece sunt punctate foarte bine prin scenografie şi prin muzica din fundal. La final, actriţa de la „Unteatru“ din Bucureşti a fost aplaudată îndelung de publicul spectator.

Cel de-a doilea spectacol jucat miercuri pe scena Palatului Cultural a fost „Dacă ăla e cu aia, ai‘a lui cu cine-o fi?“, o comedie cu priză la public, scrisă de dramaturgul român Mimi Brănescu, în regia lui Radu Nichifor. Piesa Teatrului 3/3 din Brăila aduce în prim plan poveştile a trei femei care, deşi nu se cunosc, au în comun acelaşi bărbat. Brăileanca Narcisa Novac interpretează rolul Iarnei, o prostituată care, ieşind la muncă într-o seară, o întâlneşte pe Ariola (Corina Georgiana Borş). Aceasta îi cere Iarnei să sape o groapă şi să arunce în ea un sac. Văzând că Iarna se împotriveşte voinţei sale, Ariola trece la ameninţări, însă cele două sunt întrerupte de zgomotul puştii Argentinei Toledo (Ramona Ginga), mama vitregă a Ariolei. Fetele continuă să se ameninţe reciproc, până când Iarna reuşeşte să dezlege sacul pe care Ariola îi ceruse să-l îngroape. Surpriză însă! Din el iese dezbrăcat Victor, amantul Argentinei Toledo şi fostul soţ al Iarnei. Simţindu-se înşelate, cele două se hotărăsc să-l omoare pe Victor, fetele venind astfel în asentimentul Ariolei care îşi dorise de mult să scape de amantul mamei sale vitrege. Cu puşca aţintită asupra capului său, Victor cere îndurare, mărturisindu-şi dragostea pentru Filip, tatăl Ariolei şi soţul Argentinei Toledo. Iar de aici o întreagă nebunie, cu replici savuroase la care reşiţenii au râs cu poftă.

Vineri, 20 februarie, de la ora 19.00, Compania de Teatru-Dans Microbis din Sibiu va prezenta „Ultima îmbucătură din… dragoste“, coregrafia şi regia artistică fiind semnate de Hugo Wolff.

Adaugă comentariu