Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Două tronsoane dintr-un drum judeţean au fost luate în vizor de CJ Caraş-Severin urmând a fi modernizate. Este vorba despre DJ 571 – Intersecţie DN 57 – Moldova Nouă – Cărbunari – Sasca Montană – Ciuchici, proiect în valoare de 126.509.469,09 lei şi DJ 571 A, intersecţia DN 57 (Gornea) – Sicheviţa, Gârnic – Intersecţia DJ 571 (Moldoviţa) a cărui valoare totală este de 83.753.530 lei.

Pentru proiectul de modernizare a tronsonului vizat din DJ 571 ce are lungimea de 46.686 de metri, contribuţia proprie a Consiliului Judeţean Caraş-Severin la partea eligibilă 2% este în sumă de 2.514.462,81 lei, iar contribuţia proprie la partea neeligibilă este în sumă de 786.328,52 lei, valoarea totală fiind de 3.300.791,33 lei. De asemenea, pentru cei 24,253 de kilometri din DJ 571 A, contribuţia proprie a Consiliului Judeţean Caraş-Severin la partea eligibilă 2% este în sumă de 1.657.251,02 lei, iar contribuţia proprie la partea neeligibilă este în sumă de 890.979 lei, valoarea totală fiind de 2.548.230,02 lei.

Mai exact, în vederea dezvoltării economice şi creşterea accesibilităţii zonelor rurale către reţele importante de transport rutier, judeţul Caraş-Severin şi-a propus continuarea investiţiilor strategice în dezvoltarea infrastructurii rutiere şi modernizarea drumurilor judeţene ce oferă acces indirect la reţeaua TEN-T. Astfel, a apărut necesitatea modernizării drumului judeţean 571 care asigură legătura cu DN 57, limită judeţ Mehedinţi – Pojejena – Oraviţa – Moraviţa (conexiune cu DN 59 – E70 – reţea de bază TEN-T). Drumul judeţean 571 se dezvoltă pe traseul Moldova Veche – Moldova Nouă – Ştinăpari – Sasca Montană – Slatina Nera – Macovişte DN 57 (Ciuchici). Acest drum are preponderent sectoare pietruite, pe unele sectoare pietruirea este impregnată cu pământ şi vegetaţie, sectoare asfaltate, îmbrăcăminte cu beton de ciment şi beton asfaltic, însă majoritatea sectoarelor au o stare de viabilitate total necorăspunzătoare şi o stare de degradare avansată.

„În vederea derulării acestor proiecte aprobăm şi un parteneriat cu primăriile prin care trece acest drum“ a ţinut să precizeze preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu. Este vorba despre Sasca Montană, Cărbunari, Ciuchici, Moldova Nouă, Sicheviţa şi Gîrnic. Cu toate acestea, reprezentanţii judeţeni au ţinut să precizeze faptul că unităţile administrativ-teritoriale menţionate nu participă cu fonduri din bugetele proprii pentru derularea activităţilor proiectului. Modernizarea acestui drum judeţean ar conduce la atingerea acţiunilor relevante din perspectiva SUERD, precum îmbunătăţirea infrastructurii transfrontaliere regionale/locale din regiunea Dunării şi a accesului la zonele rurale.

 

2 Comments

  1. Mi-e scarba de voi, am ajuns sa circulam ca in evul mediu si mai vreti masini nepoluante, Leprelor!!!

Adaugă comentariu