Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Din 35 de posturi propuse pentru reorganizare, 12 jandarmi au fost trecuţi în rezervă.Încă din luna iunie a acestui an au fost demarate procedurile pentru reorganizare şi reformă în structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor. La momentul respectiv, vestea a creat o oarecare panică, uşor de înţeles, printre cei care munceau în respectivele structuri.

Pentru că primele idei legate de aceste acţiuni au ţinut de transparenţă, acum, când la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Gl. bg. Vasile Zorzor“ s-a finalizat această etapă, am încercat să derulăm filmul celor întâmplate.

Potrivit plt. Marius Săndulescu, responsabilul cu relaţiile publice şi comunicarea în cadrul inspectoratului, totul a început la jumătatea lunii iunie: „Aşa cum se ştie, la nivelul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor a fost iniţiată o reorganizare ce a avut drept scop eficientizarea activităţilor şi a serviciilor prestate. Chiar dacă această reorganizare a avut loc şi la nivelul IJJ Caraş-Severin, siguranţa cetăţeanului nu va fi afectată, numărul misiunilor a rămas acelaşi, iar jandarmii vor fi în continuare acolo unde va fi nevoie – alături de cetăţean, asigurând ordinea şi respectarea legii“, a precizat purtătorul de cuvânt al instituţiei.

Cronologic, reorganizarea a demarat la jumătatea lunii iunie, când, în urma unor evaluări la nivel teritorial s-a făcut o analiză la nivelul instituţiei în vederea eficientizării amintite. S-a decis ca, la nivelul inspectoratului cărăşean, 35 de posturi să intre sub incidenţa reorganizării.

Pe parcursul lunii iulie au avut loc examene de evaluare pentru ocuparea funcţiilor vacante din statul de funcţionare, în urma cărora 35 de cadre ale inspectoratului fiind puse la dispoziţie, potrivit art. 82 din Legea 80 privind statutul cadrelor militare, pe o perioadă de trei luni de zile.

„Perioada a avut drept termen limită data de 15 septembrie. În urma unor examene succesive, au mai avut loc încadrări pe cinci posturi. Aşa cum v-am mai informat, 12 subofiţeri au fost trecuţi în rezervă cu data de 15 septembrie. Diferenţa de până la 35 este dată de trecerea în rezervă la cerere a trei angajaţi, iar restul sunt pensionări şi concedii medicale. Aşa cum s-a dorit a fi încă de la început, reorganizarea a fost un proces legal, corect şi transparent, având ca obiectiv principal neafectarea capacităţii operative a instituţiei“, a ţinut să mai precizeze plt. Săndulescu.

Flavius Rotariu

Adaugă comentariu