Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Zilele acestea, documentaţia pentru amplul proiect va fi depusă spre finanţare.

Primarul Ioan Popa a vorbit zilele trecute despre faptul că documentaţia pentru tramvai este gata, iar în săptămâna dinainte de Crăciun aceasta va fi depusă spre finanţare: „Eu sper să depunem şi autobuzele electrice, şi staţia intermodală, astfel încât să depunem nu doar pentru 40 de milioane de euro, ci pentru 57 de milioane“.

De altfel, un mesaj însoţit de imagini a fost postat pe o reţea de socializare, de echipa implicată în proiect: „Vă vom putea spune lucruri concrete cu privire la ce aduce nou și cum va arăta acest proiect. Pe lângă partea de reconstrucție și de reabilitare în totalitate a traseului de tramvai, mai există o componentă, la care noi am ținut foarte mult, și anume cea de reamenajare a străzii Ineu. Aceasta face legătura dintre Parcul Copilului (fost Siderurgistului) și Bulevardul Republicii, și va conecta zona interioară a cartierului Micro IV la stația de tramvai Moto-Velo. Aleea Ineu a fost gândită nu doar ca loc de trecere, ci şi ca zonă pietonală unde reșițenii se pot bucura de un spațiu public atractiv, cu finisaje de calitate în orice perioadă a anului. Aleea va fi dotată cu mobilier urban, pavaje noi iar spațiile verzi vor fi reamenajate“.

9 Comments

    • Ei, lasă că nici vechiul tramvai nu încurca circulația. Dar circulația mai încurca uneori tramvaiul 🙂

      Ideea este că interesul public prevalează interesului individual. Transportul public prevalează celui individual. Transportul public este o necesitate a societății, cel individual în localitate este cel mai adesea doar un moft personal, prea rar o necesitate reală.

      Să vedem dacă este permis comentariul de cenzura tot mai agresivă de la Caon.

  1. in lunca va fi o singura banda pentru masini => trafic blocat si cozi interminabile

  2. Pana vin autobuzele electrice Primaria Resita ar face bine sa puna autobuzele actuale si pe strada Fagarasului, pentru Spital si pe bulevardul Muncii, pentru Gara de Nord. Ca suntem un municipiu capitala de judet care nu avem transport in comun la gara si la spital. Dar cine aude, ca primarul e ocupat cu probleme de strategie mondiala , nu cu maruntisurile resitenilor….

  3. Sa vedem dupa ce vor disparea peste 1000 de locuri de parcare si pentru ceirculatia masinilor va ramana doar o singura banda in unele zone, ce vor zice cetatenii.

    Oricum pretul unui bilet de autobuz e mare in Resita.

    Hai noroc si la mai mare!

    Ex-Tinctor

    • Mi se pare adesea că mai mult de jumătate din mașini circulă numai pe banda 2. Uneori de la Renk la Intim nu găsești pe nimeni pe banda 1, toți stau pe 2, chiar și cei care merg cu propulsie eoliană, cu 5 km pe oră. Crezi că vor observa că lipsește prima bandă? Nici acum nu știu că ea există și la ce folosește.

      Sunt situații (confirmate de practică în occident) când nu mărirea drumului la 3 benzi pe sens rezolvă blocajele din trafic, ci paradoxal reducerea la o singură bandă pe sens. Această strategie a fost aplicată și în Timișoara pe anumite artere. Nu spun că întotdeauna aceasta este soluția. Sau că aceasta este valabil pentru b-dul Republicii. Poate da, poate ba. Aici specialiștii trebuie să se pronunțe.

      Din punctul meu de vedere bulevardul ar putea fi închis total traficului rutier, cu excepția transportului în comun și a bicicletelor. Orașele sunt pentru oameni nu pentru mașini.

      • :-):-):-) dar macar o salvare sau o masina de pompieri ar mai avea voie sa circule prin oras? 🙂 si poate un MCV cu radarul 🙂

        Ex-Tinctor

        Daca va tine faceti ca in Luxemburg: transportul public gratuit. Insa la noi nici macar scolarii nu au gratuitate ca in alte orase din Ro.

        • Gratuitățile statului social sunt calea cea mai sigură spre faliment. Pentru că ce e gratuit ne costă mai mult decât dacă era pe bani. Mult mai mult. Atâta că plătim pe altă parte. Sau poate îți imaginezi că pică din cer banii care să acopere costurile serviciilor ”gratuite”. În plus dacă e gratis, pierdem noțiunea de cumpătare. Știți cum e românul: n-am ce face cu ele, dar dacă sunt gratis le iau pe toate!

          Dacă tot zici de Luxemburg, caută pe net ”shared space street”. Ce zici, suntem destul de civilizați ca să facem asta? Este vorba de străzi unde nu mai există benzi de circulație și trotuare. Toți, atât mașinile cât și pietonii, sunt liberi să circule cum vor. Sau cum pot. Sau cum îi îndrumă cei șapte ani de acasă.

Adaugă comentariu