Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Cifra de şcolarizare pentru anul şcolar 2016-2017 a păstrat numărul de clase al liceului teoretic reşiţean.

În cadrul şedinţei Comitetului Local pentru Dezvoltarea Parteneriatelor Sociale a fost aprobată structura învăţământului cărăşean pentru anul şcolar ce urmează. „Orice discuţie legată de existenţa unei unităţi de învăţământ şi numărul de clase ce-i sunt atribuite trebuie să pornească de la numărul de copii, de la populaţia şcolară. Este dramatic faptul că, de ani de zile, populaţia şcolară scade în permanenţă, lucru care are ca şi consecinţă o restructurare a sistemului de învăţământ din Caraş-Severin şi din ţară. Această restructurare trebuie să aibă în vedere, pe de-o parte, aspectul calitativ al procesului de învăţământ şi pe de alta cel legat de numărul de viitori elevi din diverse zone“, a explicat Marian Apostol, preşedintele CLDPS.

A fost, aşadar, aprobat planul de învăţământ al judeţului, fiind alocate 88 de clase. Mai precis, 36 de clase pentru învăţământul teoretic, cinci pentru profilul vocaţional, 33 de clase pentru liceele tehnologice şi 14 pentru şcolile profesionale. „Asta înseamnă că Liceul Teoretic <<Traian Vuia>> din Reşiţa rămâne cu acelaşi număr de clase ca în anul şcolar în care ne aflăm, adică trei teoretice şi una cu profil sportiv. Cu siguranţă, peste doi ani de zile se va ajunge la aceeaşi discuţie, dar important este ca atunci când se ia o decizie să se ţină cont de criteriile care sunt cu adevărat importante – performanţa şi nivelul populaţiei şcolare. Planul aprobat arată că centrul de greutate rămâne şi de această dată în zona învăţământului teoretic. Discuţiile legate de clasa de la <<Traian Vuia>> nu ar fi modificat în vreun fel raportul amintit. În opinia Inspectoratului Şcolar, în momentul de faţă – pe actuala reţea şcolară şi pe numărul de copii- nu se poate face un plan de şcolarizare mult mai eficient decât cel existent. CLDPS nu a luat în discuţie reducerea claselor de la <<Traian Vuia>> sau transformarea acestui liceu în structură a vreunei alte unităţi de învăţământ. Trebuie reţinut că cel mai important lucru în aceste decizii este elevul, dublat de criteriul de performanţă. Puterea, care o fi ea, e trecătoare“, a concluzionat Marian Apostol.