CARAŞ-SEVERIN – Cărășenii care-și pun speranțe în trecerea gazoductului BRUA (Bulgaria – România – Ungaria – Austria) prin Caraș-Severin pot sta liniștiți, chiar dacă vecinii maghiari au anunțat că vor să se retragă din acest proiect. Asigurările că proiectul merge mai departe au fost date atât de Comisia Europeană, cât și de Transgaz, compania care asigură transportul a 90% din gazele naturale consumate în România, care susţine că decizia Ungariei de a opri pe teritoriul ei conducta care trebuia să ajungă în Austria nu afectează bunul mers al proiectului.
Transgaz se află în plin proces de implementare a fazei I a proiectului, care pentru județul Caraș-Severin înseamnă trecerea conductei prin localitățile Băuțar (intravilan și extravilan), Marga (intravilan și extravilan), Zăvoi (extravilan), Oțelu Roșu (intravilan și extravilan), Glimboca (extravilan), Obreja (intravilan și extravilan), Caransebeș (extravilan), Constantin Daicoviciu (extravilan) și Sacu (extravilan). Traseul conductei va fi, în cea mai mare parte, paralel cu actualele conducte de transport al gazelor naturale, Transgaz încheind deja convenții sau acorduri cu proprietarii de terenuri privind accesul în zonele pe unde va trece conducta BRUA. Se estimează că lucrările vor demara în prima parte a lunii noiembrie 2017, iar toate persoanele îndreptățite vor beneficia de indemnizații și despăgubiri.
Mai mult, potrivit unui document Transgaz din iulie 2017, tot prin proiect este prevăzută construirea unei stații de comprimare la Jupa, în apropiere de zona localității Zăgujeni, care va fi dotată cu două agregate turbocompresoare, unul în funcțiune și unul de rezervă, urmând ca în faza a II-a să se mai monteze un agregat, astfel încât stația de la Jupa să asigure un flux bidirecțional de gaze. Realizarea acestei stații de comprimare are ca termen de finalizare anul 2019, urmând ca apoi să se treacă la amplificarea stației până în 2020. Proiectul beneficiază de o finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene de 179,3 milioane de euro.