CARAŞ-SEVERIN – La finele lunii martie, Transgaz va hotărî şi cine va fi producătorul de ţevi care a câştigat licitaţia pentru conductele BRUA.
Ministerul Energiei, în calitate de autoritate competentă pentru proiecte de infrastructură energetică de interes comun, a emis zilele trecute decizia exhaustivă pentru proiectul conductei de gaze BRUA, pe coridorul de transport Bulgaria – România – Ungaria – Austria – gazoduct Podișor – Horia GMS și trei noi stații de comprimare (Jupa, Bibești și Podișor) (etapa1). Prin această decizie, Transgaz SA, în calitate de inițiator al Proiectului BRUA, a obținut astfel dreptul de începere efectivă a lucrărilor de construire a gazoductului, care conform calendarului estimativ de dezvoltare a proiectului BRUA are ca termen de finalizare a Fazei I, sfârșitul anului 2019.
Potrivit proiectului, de-a lungul traseului conductei se vor amplasa 38 de staţii de robinete de secţionare, din care 33 pe firul conductei şi 5 în incinta staţiilor de comprimare gaz, precum şi 18 staţii de protecţie catodică. Conducta va traversa judeţele Giurgiu, Teleorman, Dâmboviţa, Argeş, Olt, Vâlcea, Gorj, Hunedoara, Caraş-Severin şi Timiş. Pentru județul Caraș-Severin înseamnă trecerea conductei prin localitățile Băuțar (intravilan și extravilan), Marga (intravilan și extravilan), Zăvoi (extravilan), Oțelu Roșu (intravilan și extravilan), Glimboca (extravilan), Obreja (intravilan și extravilan), Caransebeș (extravilan), Constantin Daicoviciu (extravilan) și Sacu (extravilan).
Tot prin proiect este prevăzută construirea unei stații de comprimare la Jupa, în apropiere de zona localității Zăgujeni, care să asigure un flux bidirecțional de gaze, cu termen de finalizare anul 2019. Lucrările pentru conducta ce trece prin Caraş-Severin vor fi realizate de un consorţiu, format din mai multe asocieri, conduse de Habau PPS Pipeline. Valoarea tuturor contractelor, conform anunţului de participare de pe SEAP, este de 1,28 miliarde lei, fără TVA.
La finele lunii martie, Transgaz va hotărî cine va produce ţevile pentru gazoduct, licitaţia de anul trecut fiind contestată. Chiar directorul Diviziei Europene a TMK, Adrian Popescu, ne-a vorbit despre această licitaţie, la care a participat şi TMK-Artrom cu ţeavă sudată produsă la uzina deţinută de TMK la Volzhsky din Federaţia Rusă, una dintre fabricile concernului rus. „Transgaz are o experienţă uriaşă în domeniu, aşa că nu cred că şi-ar permite la un astfel de nivel să aibă preferinţe. Da, preţul este important în decizie, dar principiul preţului cel mai mic acţionează la astfel de licitaţii în faza finală la condiţii tehnice egale. Până la urmă şi banii publici trebuie să fie consumaţi eficient“, spunea Adrian Popescu.