Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – În viziunea CFR, Reşiţa Sud este o haltă de mişcare. Pentru noi e totuşi o investiţie şi, de bine, de rău, arată cu mult mai bine decât Reşiţa Nord, care e gară.

În sfârşit, după o serie de întârzieri şi amânări, joi, 26 iunie, la ora 13.00, debutează inaugurarea staţiei CF Reşiţa Sud, eveniment la care şi-au anunţat participarea primarul municipiului, Mihai Stepanescu, precum şi alţi factori de răspundere din cadrul administraţiei publice locale. Legat de întârzieri, am tot scris. Mai scriem doar, la rugăminţile unui cititor, câteva aspecte. Omul a ridicat o serie de întrebări legat de clădirile din jurul Gării de Sud, dar şi de elementele de semnalizare sau de siguranţă care ar putea fi montate în zonă.

„Va deveni Reşiţa Sud gară centrală a municipiului reşedinţă de judeţ?“, „Clădirea urâtă de pe malul Bârzavei care obturează gara renovată va rămâne în picioare?“, „Clădirea inestetică din stânga gării se va păstra neasanată?“ – sunt doar câteva din întrebările puse de reşiţean pentru autorităţi. La toate am căutat să obţinem un răspuns, atât din partea municipalităţii, fiind totuşi vorba despre un obiectiv din inima Reşiţei, dar şi din partea CFR-ului.

„Din verificările efectuate a rezultat faptul că o parte dintre clădirile aflate în vecinătatea Gării de Sud nu au intrat în procesul de reabilitare, respectiv chioşcul metalic, clădirea reviziei, clădirea aflată în afara perimetrului, pe malul râului Bârzava, şi remiza pentru revizia şi spălarea vagoanelor, aflată înainte de trecerea la nivel de cale ferată“, ne-au transmis reprezentanţii Primăriei Reşiţa. Ce zice CFR-ul? „Reşiţa Sud în prezent este Haltă de Mişcare afiliată staţiei CF Reşiţa Nord, fiind amplasată în apropierea centrului municipiului Reşiţa. Clădirea de pe malul Bârzavei, precum şi clădirea din stânga gării aparţin operatorului naţional de transport feroviar de călători, prin urmare aspectele sesizate nu pot fi soluţionate de CNCF «CFR» SA“.

„Se va instala un sistem de avertizare luminoasă pe trecerea căii ferate din dreptul podului Hehn?“, „Se va instala un semafor în dreptul podului sudat de la Cultural, care să avertizeze asupra trecerii trenului spre uzină?“, „Va fi instalată o barieră discretă, dar eficientă, la trecerea peste calea ferată din dreptul Prescom?“, sunt alte câteva nedumeriri ale reşiţeanului. Potrivit primăriei, la Prescom, lucrurile sunt în regulă, iar în celelalte două cazuri, normele tehnice nu prevăd amplasarea de sisteme de avertizare vizuală. Cei de la CFR, însă, au precizat: „În ceea ce priveşte proiectele care pot fi realizate de CNCF CFR SA, menţionăm că în locul treceri la nivel din dreptul podului Helm, se va construi un pasaj pietonal. Instalarea unui semafor în dreptul podului sudat este de competenţa Poliţiei Rutiere a Municipiului Reşiţa, deoarece acest pod nu se află în incinta haltei de mişcare Reşiţa Sud. Trecerea peste calea ferată situată în dreptul PRESCOM este deja semnalizată cu barieră SAT, instalarea unei alte bariere nefiind posibilă“.

Reşiţeanul îşi încheie pledoaria despre însemnătatea obiectivului tot cu o întrebare: „Va fi declarată staţia Reşiţa Sud cap de linie pentru absolut toate trenurile care deservesc Reşiţa, adică şi cele CFR, şi cele Regiotrans?“ În acest caz, primăria spune că e treaba celor de la CFR, care sunt beneficiarul lucrărilor. Administratorul infrastructurii feroviare a explicat: „În prezent doar trenurile SNTFC CFR Călători SA ajung în halta de mişcare Reşiţa Sud. CFR SA oferă trasee în mod nediscriminatoriu tuturor operatorilor de transport feroviar, ceea ce înseamnă că orice operator îşi poate desfăşura activitatea în halta de mişcare Reşiţa Sud – cap de linie“.

Antoniu Mocanu

3 Comments

  1. vladcslupescu Reply

    In afara faptului ca da o nota de civilizatie bietului oras in care nu se intampla nimic bun, fata de vanzoleala creata de valurile de intreprinzatori atrasi de alesii locali, investitia mi se pare total aiurea. Seamana cu terenurile de sport in panta ale Eenei Udrea.

    • Era mult mai utila renovarea Garii de Nord. Puteau fu facute mai multe peroane, eventual cu cap de linie, si lasata doar o singura sina pentru legatura cu uzina. In triaj astfel se putea folosi tot terenul ocupat de liniile ruginite si se putea face un platou aproape la fel de mare cat cel de pe calea Terovei.

      • Victore, „liniile ruginite” din Triaj sunt demult la fier vechi, toată suprafaţa aia imensă aşteptându-l pe Barbălată să pună mâna pe ea, pentru binele municipiului şi al nostru al tuturor, cum s-a întâmplat de atâtea ori.

        Prefer o gară mai puţin utilă în Sud decât să intre şi clădirea aceea cu tot terenul aferent în buzunarul mafioţilor locali.

Adaugă comentariu