Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – Sute de şoferi de TIR evită variantele ocolitoare şi preferă să treacă prin centrul Caransebeşului.

La mai bine de două luni de când centura de ocolire a municipiului Caransebeş a fost închisă pentru o nouă tură de reparaţii, străzile din interiorul urbei gugulane pe care circulă autovehiculele de mare tonaj îşi arată oboseala şi uzura.

Asta din cauză că, zilnic, prin Caransebeş trec în medie 800 de TIR-uri ce produc disconfort locuitorilor de pe tronsonul cuprins între Calea Severinului şi strada Şesu Roşu. Pe acest traseu, pe partea carosabilă au aparut în multe locuri gropi, văluriri sau denivelări, asfaltul nemaifăcând faţă temperaturilor ridicate şi greutăţii maşinilor de mare tonaj. Iar situaţia se poate degrada şi mai mult. Până când centura nu va fi din nou redată circulaţiei, Primăria nici nu poate interveni pentru a reabilita porţiunile de drum afectate pentru că circulaţia, îngreunată acum de numărul foarte mare de TIR-uri ce trec prin zona centrală, s-ar bloca aproape complet. Până atunci, adică cel puţin două luni de zile de acum înainte, dacă e să dăm crezare estimărilor făcute de constructorul spaniol al variantei ocolitoare, sute de familii de pe tronsonul de drum amintit suportă zgomot şi noxe la orice oră din zi şi noapte.

„Locuiesc pe strada Nicolae Bălcescu şi vă pot spune că dacă până acum cel mai mare trafic era ziua, acum şi noaptea este la fel, trec coloane de câte 4-5 TIR-uri şi asta foarte des, nici măcar noaptea nu ne mai putem odihni”, ne-a semnalat un cititor al JCS.

Şoferii preferă să treacă prin centrul Caransebeşului, chiar şi în condiţiile în care plătesc taxa de tranzit municipalităţii. Asta pentru că 100 de lei, taxa de trecere, reprezintă de 3-4 ori mai puţin decât combustibilul consumat pe rutele alternative, fără a se mai pune la socoteală faptul că prin interiorul urbei gugulane timpul până la destinaţie se reduce simţitor.

Nina Curiţa

6 Comments

  1. Bani grei s-au adunat de la soferii de TIR-uri obligindu-i sa plateasca pentru a tranzita….intrebarea este daca din sumele totale cei din primariia orasului nu si-au uns degetele si daca se vor repara drumurile dupa ce Copisa repara centura ?

  2. Odata ce Caransebesul este situat pe un traseu de drum european, de zeci de ani au fost tranzitati de tiruri si au avut si beneficii au fost in atentia investitorilor asa ca trebuie sa le si suporte, daca era un oras izolat atunci iar nu era bine. Ce sa mai zica cei din Sebes care sunt tranzitati de 3000 de tiruri zilnic si nu cere nimeni taxe de tranzit.

  3. Ce sa mai zica cei din Sebes care sunt tranzitati zilnic de 3000 de tiruri si nu le i-a nimeni nici o taxa, asta e soarta oraselor aflate pe traseul drumurilor europene au si beneficii si dezavantaje.

  4. Problema este ca Romania este o tara libera.De ce mai trebuie taxate tirurile atata timp cat se plateste rovigneta?O sa ajungem sa platim tranzitarea fiecarei localitati?Pacat ca suntem atat de prosti incat sa credem gogosile promise in campanii electorale si apoi sa nu facem nimic in fata abuzurilor facute de alesii nostri.Iar gugulanii sa taca din gura,caci daca nu ar fi acest „imens ” tranzit ar vinde si acum tuica de pufoaica si geci de piele……….dar doar intre ei ,caci fara tranzit nici cumparatori nu ar exista.

  5. De ce sa nu plateasca all-tenii si miticii ca tranziteaza Caransebesul cu tirurile?

    Ar trebui ca toate masiniile care nu sunt din Caras si Timis sa plateasca taxa de tranzit!

    Ce ne importa pe noi ca ei platesc rovigneta la ministerul transporturilor din bucales?
    Guvernul si asa nu acorda banii bani pentru cele doua judete, de fapt bucalesul lui vanghelie n-a dat niciodata bani Banatului.
    Am fost buni doar cand am construit toate hidrocentralele, toate caiile ferate din tara si uzinele din calarasi, galati, graiova, bucales, braila, targoviste si roman. Cine a citit cartea „200 de ani de industrie la Resita” , stie ce vorbesc.

    http://www.youtube.com/watch?v=SSsJYLGyYdU

  6. Locatarii ar trebui sa se ia de primarie nu de tiristi, ca primaria e in spatele acestui joc! Au inchis nenorocitii cantura cica pt „reparatii” si taxeaza tirurile. De atata timp oare nu se putea remedia defectiunea? Au inchis-o ca sa ia bani cu japca de la titristi. E ca la hotii cu vardistii cand treci prin Caransebes, intr-o noapte am asteptat minute bune pt ca drumul era blocat de tirurile oprite. A-ti precizat un numar de 800 de tiruri zilnic care tranziteaza Caransebesul, 800 x 100 ron cati bani rezulta? Unde se duc acesti bani stie cineva? Dar lu Vela nu-i face nimeni nimic poate sa-si faca de cap ca doar face parte din putere USL, Pe cine credeti ca prostiti domnilor de la urbea Caransebesului, se vede de la o posta ca vreti sa ciorditi niste bani, rusine sa va fie pt aceste lucruri mizere, nu uitati ca aveti copii, aveti familii, aceste lucruri se vor intoarce impotriva voastra la un moment dat. Mai faceti ceva si pt prostii ca v-au votat. Imi este greata numai cand ma gandesc

Adaugă comentariu