Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Spune Nadia Potoceanu, preşedintele fundaţiei Activity, tragând un semnal de alarmă pentru turismul cărăşean.

Ideea alegerii unui brand turistic al judeţului a fost adusă în discuţie în cadrul unui atelier de lucru organizat de Fundaţia Activity pentru resurse umane şi dezvoltare durabilă din Reşiţa. Întâlnirea „Oportunităţi şi brand turistic în Banatul Montan“ s-a înscris în activităţile proiectului „Provocarea şi oportunitatea dezvoltării turismului în teritoriul nostru comun“, derulat împreună cu parteneri sârbi, finanţat din fonduri europene pentru cooperare transfrontalieră, cumulând un buget de 231.640,50 euro, ce va fi implementat până în vara anului viitor.

„Ne-am întâlnit pentru a asculta opiniile tuturor, spune Marius Lengyel, responsabil cu imaginea, din cadrul Fundaţiei Activity. Eu cred că brandul trebuie să conţină şi o parte grafică, şi o parte scrisă, întrucât informaţia are penetrabilitate mai mare în rândul doritorilor de turism şi consider că toate ideile, părerile exprimate vor contribui la constituirea unui brand care să fie cu adevărat reprezentativ pentru ceea ce înseamnă Caraş-Severin“.

Care să ne fie brandul? Să fie o locomotivă cu abur, simbol al gloriei apuse a Reşiţei, să fie un Hercules, care să extindă asupra judeţului emblema staţiunii de pe Valea Cernei? Prezent la eveniment, arhitectul Ioana Mihăiescu a tras concluzia că brandul nu trebuie să ţină de un moment sau să aibă doar o anumită localizare: „Chiar dacă nu am aprofundat acest subiect, dar pentru că trăiesc aici, iubesc acest judeţ şi mi se pare cel mai frumos din lume, m-am gândit că putem alege ca element reprezentativ – aşa cum rezultă din numele Banatului Montan – silueta muntelui. L-aş scinda cu o cale ferată, un element vertical, care ar însemna trecerea timpului. Şi în acel munte aş găsi şi un tunel care înseamnă dorinţa noastră neostoită de a investiga, de a scormoni şi de a afla“.

„Am trecut de jumătatea proiectului, ne bucurăm că activităţile au început să se desfăşoare bine nu numai la noi ci şi la parteneri, sper să nu avem multe probleme, a declarat Nadia Potoceanu, preşedintele Fundaţiei Activity. Şi aş dori teribil ca acest proiect să fie nu doar o realizare, ci şi un semnal de alarmă pentru ceea ce se întâmplă în turismul cărăşean. Este foarte greu să mişti lucrurile din loc, este foarte greu ca lumea să înţeleagă că, pentru peisaj, omul vine o dată. A doua oară – dacă nu-i oferi lucruri alternative pe care poate să le facă într-un sejur – nu mai vine. Iar din acest punct de vedere trebuie să se gândească toţi cei care oferă spaţii de cazare, să ofere şi alternativa unui turism durabil“.

Adaugă comentariu