Caraş-Severin, Romania

După aproape trei luni în care a fost închisă pentru lucrări de reparaţii, de miercuri se poate circula din nou pe cei 12 kilometri ai centurii de ocolire a Caransebeşului. În acest fel, traficul vehiculelor de mare tonaj pe străzile din interiorul municipiului se reduce considerabil.

În luna decembrie a anului trecut era inaugurată una dintre cele mai importante investiţii din ultimii ani din Caraş-Severin. Este vorba despre şoseaua de ocolire a municipiului Caransebeş, ce se întinde pe 12 kilometri, are zece poduri, pasaje şi viaducte, sunt traversate râurile Sebeş şi Timiş, căile ferate CF 917 şi CF 900, DN 68, pârâurile Potoc şi Zlagna şi mai multe văi.

Varianta de ocolire se desprinde din DN 6, la ieşirea din localitatea Buchin la km 448+300, traversează DN 68 la kilometrul 9+154 şi se închide la DN 6 la kilometrul 458+640. O lucrare în valoare de aproape 36 de milioane de euro, 75% din această sumă provenind din fonduri europene.

Iar rezultatul a fost un adevărat bibelou. Dar nu din punctul de vedere al aspectului, ci al… fragilităţii. Asta pentru că, datorită lipsei stratului de uzură, pe suprafaţa carosabilă nu au întârziat să apară gropi şi crăpături, care au necesitat închiderea şoselei la doar o jumătate de an de la deschiderea sa, în luna mai a acestui an.

După trei luni de reparaţii, în cadrul cărora, pe lângă stratul de uzură, cu grosimea de patru centimetri, au fost montate şi indicatoare rutiere, rigole pluviale şi parapeţi de protecţie, centura a fost redeschisă miercuri, 1 august, urmând astfel să se rezolve problema traficului maşinilor de mare tonaj prin Caransebeş.