REŞIŢA – Un cablu de curent le-a făcut probleme ani buni familiilor din blocul 21 de pe bulevardul reşiţean.
Câţiva dintre locatarii blocului 21 de pe Bulevardul Republicii din Reşiţa (Asociaţia de proprietari Nr. 766) s-au adresat redacţiei Jurnal CS ca ultimă speranţă în remedierea problemelor pe care le au de ani buni cu distribuitorul de energie electrică.
Pe scurt, oamenii spun că frecvent, cel puţin o dată la săptămână se întrerupe curentul, motiv pentru care locatarii, care au centrale, nu au nici căldură, lucru destul de grav atunci când e vorba despre perioadele cu temperaturi scăzute prin care a trecut Reşiţa.
În perioadele când curentul nu se întrerupe, tensiunea din fire este între 180-200 V, nicidecum către valoarea normală de 220, problemele accentuându-se seara, când toată lumea foloseşte reţeaua. Acesta este motivul pentru care aparatele electrocasnice nu funcţionează sau nu o fac aşa cum ar trebui. Becurile fac o lumină chioară, frigiderele doar bâzâie dar nu merg efectiv, iar centralele termice nu pornesc deloc.
Problema afectează întregul imobil, însă în mod diferit, pe anumite părţi. Astfel, atunci când unii nu au curent, cei care au, nu au parte de celelalte utilităţi în genul telefoniei sau internetului. Oamenii se plâng că reprezentanţii distribuitorului de energie care au mers la faţa locului au spus că nu pot interveni pentru remedierea defecţiunii pentru că nu-i lasă primăria să spargă strada. Deşi problema nu e de acum, când unele dintre străzi au fost asfaltate, ci de câţiva ani.
În plus, cablurile cu problema nu ar fi sub asfaltul de pe bulevard, ci sub străduţele din spatele clădirii. Locatarii blocului cred că problema a apărut din cauza faptului că reţeaua din zonă este subdimensionată, pe câteva faze fiind legaţi, în afară de locatarii blocului, tot felul de societăţi comerciale venite acolo între timp şi branşate la reţeaua veche. Oamenii dau exemplu societăţi bancare, covrigării, pizzerii, birouri ale operatorului de gaz etc.
Imediat după ce i-am sesizat pe reprezentanţii Enel, aceştia au verificat cele reclamate de oameni şi au constatat că plângerile lor sunt întemeiate. Într-adevăr, inclusiv în 12 februarie, „s-a produs o avarie în zona menţionată, care a afectat şi cablul de 0,4 Kv ce alimentează blocul nr. 21 de pe Bulevardul Republicii, iar consumatorii afectaţi au fost alimentaţi provizoriu din alt cablu de 0,4 Kv din zonă. Astfel, imediat s-a început execuţia reparării cablului, iar până în prezent au fost executate două manşoane în două locuri diferite. Finalizarea lucrării de reaparaţie a acestui cablu, precum şi punerea lui sub tensiune, se doreşte a se finaliza în cursul zilei de astăzi (15 februarie – n.r.). După repararea şi repunerea sub tensiune a cablului electric, vom efectua măsurători de tensiune la consumatori pentru eliminarea oricărei suspiciuni privind nivelul tensiunii“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Asta după ce au reclamat, de nenumărate ori, de-a lungul anilor, în special telefonic, la structurile reşiţene şi cele timişene ale Enel. Atunci când s-au adresat celor din Timişoara, aceştia i-au îndrumat spre conducerea de la Reşiţa, însă „atunci când am venit la Reşiţa, nu ne-au primit decât fetele de acolo sau secretarele“, se pânge unul dintre locatari, explicând de ce sesizările au fost făcute mai mult telefonic decât în scris.
Reprezentanţii Enel spun că nu au fost înregistrate reclamaţii anterioare pentru întreruperi sau nivel scăzut de tensiune, singurele plângeri înregistrate de societate fiind ulterioare datei de 12 februarie, după ultima avarie. „Dorim să vă mai informăm că, în acest an, Enel Distribuţie Banat – Zona Medie tensiune – Joasă tensiune Reşiţa are inclus în planul de revizii şi reparaţii posturile de transformare aferente Bulevardului Republicii din cartierul Lunca Bârzavei, pentru a reduce pe cât posibil efectele scăderii gradului de siguranţa în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor“, se mai arată în comunicatul emis de către Biroul de Presă al Enel România.
Antoniu Mocanu