Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Pentru unii dintre reşiţeni, bucuria venirii apei calde n-a durat nici măcar trei zile. După ce în seara de 4 aprilie s-au făcut primele teste, trecându-se din nou la furnizarea apei calde, situaţia s-a schimbat chiar în dimineaţa de vineri, 6 aprilie.

Câţiva abonaţi ai CET din zona Pieţei Reşiţa Sud s-au trezit cu zarvă în zona blocurilor. „De dimineaţă, au venit muncitorii de la CET, ne-au tăiat ţevile şi ne-au ridicat contoarele de încălzire şi apă caldă, spune un reşiţean de pe G.A. Petculescu. Anul trecut, când am vrut să mă debranşez, m-au rugat să rămân, pentru că se va introduce un nou sistem şi că facturile vor scădea. Mai spuneau şi că mulţi dintre cei care au centrale vor trece înapoi la ei, pentru că va fi mai convenabil. Iar acum ne-au lăsat fără apă caldă. Îmi pare rău că ni se întâmplă asta exact acum, în preajma Sărbătorilor Pascale, adică tocmai când aveam mai mult de lucru şi mai mare nevoie de apă caldă. Şi nici măcar nu ne-a anunţat nimeni“.

Oamenii povestesc că angajaţii CET spuneau că au închis punctul termic din zonă şi că au tăiat şi altor consumatori din zonă ţevile. Şi asta pentru că furnizarea apei calde şi a agentului termic în zonă li se părea nerentabilă, fiind vorba despre zone destul de întinse, cu puţini abonaţi, de scări de bloc cu una-două familii branşate şi câteva societăţi comerciale.

Marius Bălean, purtătorul de cuvânt al municipalităţii, a spus că este vorba despre ceva temporar, ce va dura doar câteva ore, întrucât zona Pieţei de Sud urma să fie racordată la CT 46, de pe str. Fântânilor. Numai că, într-adevăr, există şi persoane în zonă care nu vor mai fi branşate.

Trebuie spus că situaţia era cunoscută de anul trecut, reprezentanţii CET afirmând că în unele zone, în special în Lunca Pomostului şi în Moroasa, anumite porţiuni vor rămâne în afara sistemului celor opt microcentrale de cartier, tocmai din cauza nerentabilităţii. Din acest motiv, la iniţiativa municipalităţii, aleşii locali au votat acordarea unui ajutor de urgenţă pentru cei care ajung în această situaţie, şi care vor fi nevoiţi să-şi monteze centrale proprii. Este vorba despre HCL 400/2011, document în baza căruia municipalitatea acorda celor în cauză sume de 2.000-3.000 de lei, în funcţie de tipul de distribuţie al încălzirii.

Problema este că persoanele sau familiile care urmau să rămână fără sursă de încălzire trebuiau să-şi depună solicitările în perioada 5-15 decembrie, una dintre condiţiile acordării ajutorului fiind aceea de a fi încă abonat la CET. La acest capitol, deşi au existat unele întârzieri reclamate de oameni, potrivit reprezentanţilor municipalităţii, lucrurile s-au rezolvat şi ajutoarele au fost, în mare, acordate.

Antoniu Mocanu

Adaugă comentariu