Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Dacă lucrurile merg bine, fie că vorbim de Urbanism, fie de Evidenţa Persoanei, anumite documente ar putea fi solicitate şi primite în format electronic. Fără prea multe drumuri, fără stat la cozi, totul datorită unui sistem informatic care va revoluţiona serviciile furnizate de municipalitate.

Palatul administrativ municipal a găzduit, recent, lansarea unui proiect care urmăreşte reducerea birocraţiei pentru cetăţeni, dar şi eficientizarea activităţii personalului de specialitate şi a aleşilor locali. Iniţiativa, cu o valoare de peste 4 milioane de lei, se numeşte „Implementarea unui sistem de informatizare a administraţiei publice, sistem de management integrat al datelor administraţiei publice şi îmbunatăţirea organizării instituţionale şi a procedurilor la nivelul Municipiului Reşiţa“.

Managerul de proiect, Bianca Dănciulescu-Bulgaru, ne explică: „Printre activităţile proiectului se numără achiziţionarea unui sistem informatic integrat la nivelul municipiului, care va soluţiona, sperăm noi, o parte din serviciile oferite exclusiv de către Primărie, oferindu-le în sistem electronic, cum ar fi de exemplu certificatele de urbanism. La finalizarea acestui proiect, sperăm să putem să oferim aceste servicii exclusiv online şi în acest fel să reducem foarte mult şi timpul de stat la cozi, şi deplasarea cetăţenilor în oraş. (…) O altă activitate care sperăm noi că va simplifica destul de mult este digitalizarea arhivei permanente a municipiului Reşiţa în aşa fel încât orice cerere pe care o face un cetăţean să poate fi soluţionată în timp mult mai scurt. Nu va mai fi nevoie să căutăm în arhiva permanentă, vom avea arhiva electronică, din două click-uri se va putea soluţiona o cerere de astfel de documente, cum ar fi documentele de salarizare, cele de Evidenţa Persoanelor şi aşa mai departe“.

Perioada de implementare a proiectului a debutat în luna mai, urmând să se încheie la sfârşitul lui august 2021. Iniţiativa care urmăreşte debirocratizarea administraţiei reşiţene are o valoare totală de 4,03 milioane de lei, bani din care finanţarea nerambursasbilă eligibilă este de 3,95 milioane de lei. Din această valoare nerambursabilă, 3,42 de milioane sunt din Fondul Social European (prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020), iar 0,52 din bugetul naţional. Contribuţia proprie a municipalităţii, în cotă de 2%, este de aproape 81.000 de lei.

„Ca şi obiectiv general al proiectului, ne dorim să consolidăm capacitatea municipiului Reşiţa pentru serviciile oferite exclusiv de către noi şi de a simplifica procedurile pe care le avem noi. Ştim cu toţii că una din principalele probleme de care se plâng cetăţenii este birocraţia. Sperăm ca, măcar parţial, prin acest proiect să rezolvăm această problemă“, a conchis managerul de proiect.

Antoniu Mocanu

3 Comments

  1. Astfel de initiative pot avea loc doar in orase conduse de oameni ce vin din mediul privat. Daca un primar nu a lucrat o zi in viata lui in privat nupoate intelege si nici implementa veci astfel de masuri. Ar trebui ca Popa sa-i trimita si la Robu la Timisoara idea, asa ca intre liberali.

    • Iulicafarafrica Reply

      Și cu hoardele de angajați ce o să facă dom” primar?! Că acu” se calcă pe picioare darămite după ” digitalizare ” !

  2. Sunt masuri ce pot fi luate in sprijinul eficientizarii administratiei, si fara a da multi bugetari afara. De exemplu o salarizare diferentiata in functie de performanta, dupa reguli impuse de fiecare sector de stat, bonusuri pentru cei ce aduc bani la buget chiar si din amenzi. Si profesorii ar putea fi platiti dupa rezultatele de la bac sau capacitate, doctorii dupa nr. de operatii sau pacienti tratati, politistii dupa nr de dosare solutionate, etc .

Adaugă comentariu