REŞIŢA – Chiar şi angajaţii agenţiilor de şomaj trebuie să participe la cursuri de formare profesională.În ultimele decenii, şomerii rămaşi pe drumuri după ce-au lucrat o viaţă întreagă în industria grea au aflat că meseria lor nu mai are căutare şi că, dacă mai vor să-şi câştige o pâine cinstită, trebuie să participe la programe de reconversie. Termenul a devenit, ani de-a rândul o sperietoare bună pentru cei care şi-au dorit o singură meserie, fiind un atu în plus pentru angajare în cazul celor care au îmbrăţişat Occidentul.
Iată că acum şi personalul serviciilor de ocupare, adică al agenţiilor de şomaj, trebuie să facă astfel de cursuri. Nu e chiar acelaşi lucru, pentru că oamenii nu au ajuns pe drumuri, fiind obligaţi s-o ia pe alt drum. Personalul agenţiilor de ocupare din Caraş-Severin, Timiş, Arad, Mehedinţi, Gorj şi Alba este inclus într-un program de formare cofinanţat din Fondul social European, ce se va derula până în toamna lui 2014, şi care presupune pregătirea pentru eficienţă şi calitate în acest sector de servicii. Pe lângă instituţiile amintite, parteneri sunt un serviciu public de ocupare din Danemarca şi administraţia locală din Timişoara.
Valoarea totală a proiectului este de 3.677.035 lei, din care 732.243 lei este contribuţia părţii române. În cadrul proiectului se vor desfăşura cursuri de formare şi specializare pentru îmbunătăţirea competenţelor specifice pentru câteva echipe-nucleu, care cuprind câte un evaluator de competenţe, un mentorat şi un manager pentru îmbunătăţirea proceselor. Până în prezent au fost selectate cele 36 persoane, reprezentând toate agenţiile de ocupare a forţei de muncă din judeţele amintite, care sunt implicate în proiect, fiind demarată derularea primului program de specializare de mentor, derulat de către o instituţie specializată din Timişoara.
Antoniu Mocanu