Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Începând cu data de 23 iunie 2014, cetăţenii români cu domiciliul în România pot opta pentru a primi paşapoartele la domiciliu sau reşedinţă.

Prin introducerea acestui serviciu, se doreşte eliminarea necesităţii persoanelor de a se prezenta din nou la ghişeu pentru a ridica documentul de călătorie. Livrarea paşaportului prin serviciul de curierat rapid la adresa de domiciliu sau reședință este o opțiune ce poate fi aleasă în momentul depunerii cererii de eliberare a pașaportului.

Curierul va livra pașaportul sub semnătură de primire doar titularului, unuia dintre părinți (în cazul minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani) sau unei persoane împuternicite (prin procură specială autentificată).

În ziua în care curierul va prelua pașaportul emis de Direcția Generală de Pașapoarte, destinatarul va primi automat un sms. În cazul în care, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea prin SMS a notificării de livrare destinatarul nu este găsit la adresă și nu a putut fi contactat de curier, plicul cu pașaportul va fi returnat la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Caraș-Severin, de unde destinatarul îl va putea ridica personal.

Lidia Almăjanu