REŞIŢA – Aceasta a fost decizia aprobată de aleşii urbei pentru a nu tăia din turele considerate exterioare, spre cartierele Lend, Moniom, Ţerova, Doman şi Cuptoare.
Problema autobuzelor reşiţene persistă şi la începutul acestui an, operatorul public fiind obligat să circule în diferite zone ale urbei, deşi numărul celor care folosesc respectivele trasee este tot mai redus, şi chiar dacă acest lucru are un impact economic negativ asupra activităţii sale. Pentru a nu condamna operatorul de transport, care până la urmă face un serviciu public, aleşii urbei au decis să modifice modul în care subvenţionează parţial anumite trasee. Este vorba despre traseele cu numerele 4, 8, 10 şi 11, care fac legătura cu cartierele Lend, Moniom, Ţerova, Doman şi Cuptoare.
Potrivit unei informări întocmite de către cei de la Direcţia Tehnică Generală a Primăriei Reşiţa, existau două variante. Prima presupunea reducerea numărului de ture pe respectivele trasee considerate exterioare subvenţionate undeva sub jumătatea numărului actual. Astfel, în zilele lucrătoare, cele 48 de ture (în total, pe toate traseele, pe zi) să fie reduse la 22, iar în weekend, de la 31, la 13. Această variantă ar fi ajutat la reducerea subvenţiei acordate operatorului pentru aceste trasee, de la 160.000 de lei, la aproximativ 76.638 lei lunar.
Varianta a sărit din schemă pentru că, dacă s-ar fi aplicat, autoritatea locală nu ar mai fi putut deservi interesul general, social şi economic al reşiţenilor care beneficiază de acest transport. Mai ales în condiţiile în care, şi în trecut, reducerea turelor a atras nemulţumiri din partea oamenilor care nu mai aveau cu ce să se ducă sau să se întoarcă de la serviciu, şcoală sau instituţii de interes general. Şi în plus, potrivit municipalităţii, iarna, la Reşiţa, nu este indicată reducerea numărului de ture, serviciul public de transport fiind mult mai solicitat decât vara, în perioada concediilor şi a vacanţelor.
Aşa că s-a optat pentru o a doua variantă, aceea de a acorda subvenţionarea parţială a serviciilor de transport public de persoane pentru traseele Lend, Moniom, Ţerova, Doman şi Cuptoare. Aceasta este, potrivit deciziei aleşilor urbei, de maximum 4,8 lei pe kilometru, şi se acordă lunar, ca diferenţă între diminuarea cheltuielilor şi diminuarea veniturilor operatorului public de transport.
Antoniu Mocanu