Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Asta reiese din dezbaterea publică de vineri, 8 ianuarie, când cetăţenii au fost chemaţi să-şi spună păsurile vizavi de soarta transportului reşiţean.

Primăria Reşiţa a pus în discuţia cetăţenilor prima versiune a Planului de mobilitate urbană durabilă pentru municipiu, în cadrul unei consultări publice organizate vineri, 8 decembrie, sub cupola palatului administrativ. În pofida faptului că subiectul transportului în comun a fost mereu pe buzele şi pe tastele reşiţenilor, la dezbatere, numărul cetăţenilor prezenţi a fost mai mic decât cel al oficialităţilor şi al reprezentanţilor mass media. Sala de şedinţe a fost aproape plină graţie funcţionarilor Primăriei Reşiţa care au fost prezenţi.

Şi dacă tot s-a vorbit de transport, doar două voci timide au cerut tramvaiul sub forma unei întrebări: „Dar nu s-ar putea introduce iarăşi?“. Suntem totuşi pe drumul cel bun, pentru că şi dacă n-o să avem tramvaie, un vehicul electric tot vom avea, fie el troleu sau autobuz.

Până una, alta, bucureştenii de la Metroul care au pregătit planul şi-au făcut temele, inclusiv la capitolul „durabil“, documentul cuprinzând termene prelungite până prin 2030 sau 2050. Având în vedere populaţia îmbătrânită a municipiului, majoritatea cetăţenilor de astăzi nu vor apuca să vadă vehiculul viitorului circulând pe străzile Reşiţei, după cum remarca prof. Nadia Potoceanu, prezentă la întâlnire.

„Planul de mobilitate este, alături de strategia de dezvoltare locală, o piesă foarte importantă în documentaţia pentru accesarea fondurilor europene pe POR 2014-2020“, a explicat viceprimarul Ioan Crina, care, vizavi de mijlocul de transport în comun spre care se va orienta Reşiţa, a precizat: „Sigur ne vom orienta spre electric! Punctajul este foarte mare, am înţeles că au publicat pe site-ul ADR-ului cam la cât ne-am putea aştepta, undeva la 40 de milioane de euro pentru transport, care înseamnă şi partea de infrastructură, nu doar utilajul în sine. Variantele ar fi tramvai, troleibuz sau autobuz electric“.

În total, pentru implementarea noii infrastructuri şi introducerea unui nou mijloc de transport în comun, Reşiţa ar avea nevoie de circa 135 de milioane de euro, după cum a precizat Ana-Maria Mitroi-Ciobîcă, din partea Metroul, societatea bucureşteană care se ocupă de planul de mobilitate.

4 Comments

  1. Va rog sa ne informati care a fost pretul platit de Primaria Resita pentru acest studiu, care ne-a spus ca in Resita se poate introduce transportul cu troleibuze sau autobuze electrice.

  2. In 6 ianuarie,tot pe Caon,se spunea:„Pe POR, pe Axa 4, pe Transport, putem absorbi un maxim 21 de milioane de euro, spune Ioan Crina, viceprimar al municipiului Reşiţa. Transport înseamnă şi infrastructură, şi utilaje. Ne-am gândit la tramvai, pentru că noi avem un studiu întocmit prin 2010, dar oricum investiţia totală – cu cale de rulare şi tramvaie cumpărate – ar fi fost undeva pe la vreo 40 de milioane de euro, deci nu cred că ne-am încadra.”Acum ni se spune ca am avea nevoie de 135 de milioane de euro.Ce sa mai crezi?

  3. Nici macar pe CAON nu vrem tramvaie. 🙂
    Mai bine autobuze electrice.
    Nu este nevoie de infrastructura troleibuzelor .

  4. Tramvaiele sunt istorie, poate era o optiune pastrarea alimentarii electrice si introducerea de troleibuze insa cuprul se vinde scump si costurile demontarii au fost relativ reduse.

    Acum vor trece ani pana vor scoate sinele – lucru care ar trebui facut urgent.

    Ca nota, inainte sa vorbim de transport durabil in Resita ar trebui sa ne punem problema populatiei ce, chipurile, va folosi acest transport. La cum vad eu exodul de tineri, in ceva ani vor ramane doar pensionarii si tiganii care sa le dea in cap.

    Praf, praf orasul asta.

Adaugă comentariu