Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Şeful administrativului reşiţean a fost iniţial ezitant în a da un termen, însă a explicat că dacă lucrările la linie vor începe în primăvara anului viitor, calvarul de pe străzi s-ar putea încheia în doi, trei ani.

În 10 iulie, pentru Reşiţa, s-a semnat prima etapă a proiectului tramvai, care ne va aduce în principal linia dintre Kaufland (Confecţii) şi Triaj, incluzând infrastructură, depou, staţii, poduri etc. Când se vor încheia lucrările? Primarul Ioan Popa detaliază: „O să vă răspund la asta deşi am mai dat câteva fail-uri (greşeli – n.r.) aşa, în general, în timp, şi mă feresc să avansez cifre, nume, pentru că de multe ori, dacă nu iese aşa cum zic eu, acest lucru se întoarce împotriva mea. Am studiat asta de-a lungul timpului! Dar mă risc să mai fac câteva previziuni. Deci Radu (reprezentantul proiectantului – n.r.) are ordin de începere a lucrărilor de proiectare, are termen de vreo patru luni, iulie-octombrie, practic undeva pe sfârşit de octombrie, noiembrie ar trebui să ne predea lucrarea, proiectul tehnic. Noi în paralel vom demara deja ce putem să demarăm pe caietul de sarcini pentru execuţie, astfel încât la sfârşitul lunii octombrie, noiembrie să fim şi noi aproape gata cu caietul de sarcini. Dorinţa noastră este să scoatem la licitaţie lucrarea propriu-zisă, execuţia, undeva în lunile noiembrie, decembrie, ca să dăm timp în perioada de iarnă – decembrie, ianuarie, februarie, martie –, când oricum nu se poate lucra în principiu în construcţii, să facem selecţia companiei, constructorului care va face această lucrare“.

Şi dacă toate vor decurge ca la carte, procedurile îşi vor urma cursul. „Dacă nu avem probleme de contestaţii şi paracontestaţii, lucrările ar trebui să înceapă în primăvara anului viitor, conchidea edilul. Estimez eu aprilie, mai, aşa în campania electorală, să spargem oraşul, ca să mai lucrăm pe unii, alţii. Nu, nu se va întâmpla aşa, pentru că şi acest detaliu l-am discutat cu proiectantul, vrem să închidem tronsoane şi să le rezolvăm! De exemplu, închidem Victoria-Kaufland, deviem circulaţia pe centuri, Făgăraşului, Muncii, şi rezolvăm problema aceea. După care deschidem efectiv pentru circulaţie publică acel tronson şi închidem Intim-Victoria, la fel mergând pe Făgăraşului şi Muncii. După ce deschidem ambele tronsoane pentru public în Govândari, venim pe Triaj. Şi până atunci, din estimările mele, împreună cu Immochan-ul (devenit Ceetrus – n.r.), vom reuşi să deschidem calea de acces prin Mociur. Astfel încât, atunci când lucrăm pe pasajul de la Intim şi zona de Triaj, să putem devia efectiv circulaţia prin zona Mociur, înspre Fântânilor, spre Gara de Sud. Şi venim, încet, încet, spre partea de sud a oraşului“.

Pe scurt, proiectul tehnic trebuie să fie gata în octombrie, noiembrie, iar lucrările vor demara în aprilie, mai. Întrebat vizavi de finalizarea efectivă a lucrărilor, edilul a precizat: „Avem 36 de luni, deci în 2022 vom termina lucrările. Oricum, ideea este că timpii sunt N+3, deci în acel an la final o să terminăm toate lucrările pe care le avem pe fonduri europene, altfel pierdem banii. Eu cred că lucrările se pot face, cu siguranţă, în 24 de luni, dacă găsim un constructor bun. Şi probabil că vom lucra la caietul de sarcini astfel încât să punctăm inclusiv pe timpii de realizare, adică să nu ţinem oraşul blocat o perioadă foarte lungă de timp“.

Potrivit fişei de proiect puse la dispoziţie de ADR Vest, iniţiativa are o valoare totală de 94,84 de milioane de lei, dintre care 89,65 sunt fonduri nerambursabile. Durata de implementare pentru această primă etapă, adică pentru tronsonul Kaufland (Confecţii)-Triaj, este de 53 de luni.

Antoniu Mocanu

11 Comments

  1. Poate in anul 6069 tramvai cu propulsie atomica și plin cu rahat și imbecili.Ce sat de rahat ce ii mai trebuie chelului tichie de mărgăritare.Sa nu uite să îl anvelopeze și tramvaiul.sa ii monteze ascensor,să-l zugrăvească,sa puna termopane și să-i planteze platani și asezonați din loc in loc cu papagali și flamingo pe care câinii vagabonzi și cei edilitari sa se usureze in voie.CE PROIECT DE TOT RAHATUL.Tara ne vrea PROSTI SI CREDULI.

  2. Sa vedeti cand se urca aia din Muncitoresc si Lend ce europeni o sa ne simtim :))))

  3. Sincer,este cea mai aberanta,inutila si ilogica idee,megalomana si absolut deplasata a vizionarului nostru edil!O constructie faraonica,o munca de Sisif,pentru ceva totalmente absurd,aberant si care nu este necesar orasului!Nu se poate sa spargi orasul pentru ce?Pantru .un tramvai pentru un oras sub 50 de mii de locuitori,la modul real!Nu se poate…Oare pentru cine e face asa ceva?Pentru pensionari….pentru tiganii care sa il devasteze…..intr-o comuna mai mare cum e Resita?Nu se justifica….si asa autobuzele circula goale in oras,numai uitati-va ce pustii sunt!Nu am cuvinte si nu pot sa ma mir destul cum isi bat joc unii de bani europeni pentru lucruri inutile,megalomane si absurde!

    • Vezi în Arad tramvaie prin o mulţime de sate, şi n-au 50.000 de locuitori! Unele nici 5.000.
      Apoi să nu uităm că Reşiţa are o configuraţie liniară perfectă pentru o implementare simplă şi eficientă a tramvaiului ca mijloc de transport public.

      • Unde vezi,mai domnule tramvaie prin sate in judetul Arad?Aberezi necontenit,zau asa,nu mai spune enormitati!Trebuia sa iti faci norma de raspunsuri la comanda Primarului,nu-i asa….si trebuia si tu sa scrii ceva?Iar chestia cu configuratia perfecta….Doamne fereste….de unde le scoti…..asta m-a dat pe spate definitiv!Esti chiar amuzant,zau asa!Orasul Arad are peste 177 de mii de locuitori la recensamantul din 2018….iar tot judetul Caras-Severin are aproape 200.000!Vai de capul nostru…..suntem cel mai depopulat judet din Romania!

        • Ghioroc, 1600 locuitori. Linie de tramvai până în Arad, funcţională şi astăzi. Cei drept, construită în 1906, deci de Austro-Ungaria, nu de România.

  4. iulicafarafrica Reply

    După ce am modernizat apa cu bani europeni moca si am ajuns să platim cea mai scumpă apă din țară o să avem și cel mai scump bilet de tramvai. Că doar banii de modernizare au fost tot moca! Să trăiți bine ! Cu drumuri de promenadă dar fără centură ptr mașinile cu lemne și fier vechi.

  5. Incredibil cata prostie in capul primarului. Baaaa…nu puteai baga niste firobuze, fara sa mai spargi tot orasul? Unde dracu ai mai vazut in sec xxi ca se reabiliteaza linii de tramvai scoase din uz? Prosti or fi aia care te or mai vota!

    • Cum la ce loc de muncă? Chiar nu ştii cine este cel mai mare angajator din judeţ? Din orice judeţ? Consiliul Judeţean! 2500 de salariaţi şi dacă am înţeles bine încă vreo 1000+ prin instituţii arondate. Urmate de Consiliul Local şi Primărie. Vreo 10% din populaţia Reşiţei lucrează la stat. Din populaţia totală, nu din forţa de muncă din oraş. Vezi, cum totul prinde sens?

  6. La spital și apoi la micro 5 unde credeți că se poate merge cu tramvaiul SF?Doar se vede pe zi ce trece o depopulare extrema și în schimb se umple Reșița de romulani și neamuri proaste migratoare,câini și pisici și chiar porumbei,adică va fi o populație variată,colorată și exotica care vor umple tramvaiele lui nea Nelu cu coji de semințe,doze goale de bere,căcați și pisați de câini,mate,porumbei toate la un loc vor face un miraj in timpul călătoriei,dar inclus în prețul biletului de călătorie.Viitorul suna bine,nu?

Adaugă comentariu